Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Peak

How great companies get their mojo from Maslow

Gebonden Engels 2007 9780787988616
Dit product is niet leverbaar

Samenvatting

Nadat Chip Conley, CEO en oprichter van Joie de Vivre (de twee na grootste hotelketen ter wereld), naar de top van de gastvrijheidsindustrie was geklommen nam de economie een dramatische wending. Zijn bedrijf was ineens onvoldoende gefinancierd en bovenmatig kwetsbaar in de post-dot.com en post 9/11 economie. De wanhopige situatie deed Conley terugkeren naar zijn geloof in het concept van Abraham Maslow: The hierarchy of needs, om zijn bedrijf weer gezond en florerend te maken.

In 'Peak' laat Conley zien hoe hij zijn bedrijf weer gezond maakte met behulp van de The hierarchy of needs. Het boek biedt een blik achter de schermen van een opvallende transformatie. Door het creëren van loyaliteit bij werknemers, klanten en investeerders was Conley in staat zijn bedrijf weer succesvol te maken.

Specificaties

ISBN13:9780787988616
Taal:Engels
Bindwijze:gebonden
Aantal pagina's:274
Uitgever:Jossey Bass
Druk:1
Hoofdrubriek:Marketing

Lezersrecensies

5.0 van de 5
2 stemmen
2
0
0
0
0

Interviews en artikelen (1)

column
Pieken als je in het dal zit
Hans van der Loo 1 oktober 2009 Nederlandse bedrijven laten de crisis een beetje over zich heenkomen. Slechts een kleine meerderheid speelt actief in op de veranderde omstandigheden. En dat is een even onbegrijpelijke als foutieve handelswijze. Juist nu zou je als manager en bedrijf moeten pieken.

Over Chip Conley

is de charismatische oprichter en algemeen directeur van de Amerikaanse boetiekhotelketen 'Joie de Vivre'. Om zijn eigen depressie te boven te komen, ontwikkelde hij emotionele vergelijkingen.

Andere boeken door Chip Conley

Inhoudsopgave

Preface

Part 1: Maslow and me
1. Toward a psychology of business
2. Karmic capitalism
3. Relationship truths

Part 2: Relationship truth 1: The employee pyramid
4. Creating base motivation
5. Creating loyalty
6. Creating inspiration

Part 3: Relationship truth 2: The customer pyramid
7. Creating satisfaction
8. Creating commitment
9. Creating evangelists

Part 4: Relationship truth 3: The investor pyramid
10. Creating trust
11. Creating confidence
12. Creating pride of ownership

Part 5: Putting the truths into action
13. The heart of the matter
14. Creating a self-actualized life

References
Acknowledgements
The author
Index

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Peak