is de charismatische oprichter en algemeen directeur van de Amerikaanse boetiekhotelketen 'Joie de Vivre'.
Meer over Chip ConleyPeak
How great companies get their mojo from Maslow
Gebonden Engels 2007 9780787988616Samenvatting
Nadat Chip Conley, CEO en oprichter van Joie de Vivre (de twee na grootste hotelketen ter wereld), naar de top van de gastvrijheidsindustrie was geklommen nam de economie een dramatische wending. Zijn bedrijf was ineens onvoldoende gefinancierd en bovenmatig kwetsbaar in de post-dot.com en post 9/11 economie. De wanhopige situatie deed Conley terugkeren naar zijn geloof in het concept van Abraham Maslow: The hierarchy of needs, om zijn bedrijf weer gezond en florerend te maken.
In 'Peak' laat Conley zien hoe hij zijn bedrijf weer gezond maakte met behulp van de The hierarchy of needs. Het boek biedt een blik achter de schermen van een opvallende transformatie. Door het creëren van loyaliteit bij werknemers, klanten en investeerders was Conley in staat zijn bedrijf weer succesvol te maken.
Specificaties
Lezersrecensies
Interviews en artikelen (1)
Over Chip Conley
Inhoudsopgave
Part 1: Maslow and me
1. Toward a psychology of business
2. Karmic capitalism
3. Relationship truths
Part 2: Relationship truth 1: The employee pyramid
4. Creating base motivation
5. Creating loyalty
6. Creating inspiration
Part 3: Relationship truth 2: The customer pyramid
7. Creating satisfaction
8. Creating commitment
9. Creating evangelists
Part 4: Relationship truth 3: The investor pyramid
10. Creating trust
11. Creating confidence
12. Creating pride of ownership
Part 5: Putting the truths into action
13. The heart of the matter
14. Creating a self-actualized life
References
Acknowledgements
The author
Index
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan