Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Demand-Driven Business Strategy

Digital Transformation and Business Model Innovation

Paperback Engels 2022 9781032127668
Verwachte levertijd ongeveer 8 werkdagen

Samenvatting

Demand-Driven Business Strategy explains the ways of transforming business models from supply driven to demand driven through digital technologies and big data analytics. The book covers important topics such as digital leadership, the role of Artificial Intelligence, and platform firms and their role in business model transformation. Students are walked through the nature of supply- and demand-driven models and how organizations transform from one to the other.

Theoretical insights are combined with real-world application through global case studies and examples from Amazon, Google, Uber, Volvo and Picnic. Chapter objectives and summaries provide consistent structure and aid learning, whilst reflective questions encourage further thought and discussion. Comprehensive and practical, this is an essential text for advanced undergraduate and postgraduate students studying strategic management, marketing, business innovation, consumer behavior, digital transformation and entrepreneurship.

Specificaties

ISBN13:9781032127668
Taal:Engels
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:180
Druk:1
Verschijningsdatum:24-2-2022
ISSN:

Lezersrecensies

Wees de eerste die een lezersrecensie schrijft!

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Over Cor Molenaar

Cor Molenaar is directeur van het adviesbureau eXQuo consultancy, voorzitter van het RFID platform Nederland, en voorzitter van de Stichting Thuiswinkel certificering (thuiswinkelwaarborgmerk). Daarnaast is hij Hoogleraar E-Marketing aan de Erasmus Universiteit Rotterdam en adviseur van gerenommeerde bedrijven, zowel in de reail als de dienstverlening. Tevens is hij o.a. jurylid van de NIMA jaarprijs en lid van het examencollege van NIMA. Hij is auteur van een aantal boeken w.o. 'Internet overleven', '(e)marketing', 'Het nieuwe winkelen' en 'Het einde van winkels?'. Zie voor meer info ook www.heteindevanwinkels.nl.

Andere boeken door Cor Molenaar

Inhoudsopgave

1. Introduction
2. Demand-Driven Versus Supply-Driven
3. Shifting from a Supply-Driven to a Demand Driven Economy: Digitalization
4. Community-Based Digital Business Models: Platforms
5. Machine learning: The Role of Artificial Intelligence in a Demand-Driven Model
6. Transforming Existing Business to Succeed in a Demand-Driven Economy
7. Building a Demand-Driven Business Model
8. Marketing in a Demand-Driven Economy: Data as Competitive Advantage
9. Transforming Organizations: From Digital to Demand-Driven
10. The New Playground for Organizations
11. Competition and Technology
12. The Road Ahead
13. Practical Research: Product-as-a-Service in Practice
14. Business Models and Comparison

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Demand-Driven Business Strategy