Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
,

The Challenge of Organising and Implementing Corporate Social Responsibility

Gebonden Engels 2006 9781403942388
Verwachte levertijd ongeveer 8 werkdagen

Samenvatting

Zolang organisaties MVO niet omarmen als een fundamentele voorwaarde voor business continuity, blijft het een mengsel van semantiek en sociale filantropie. Dit boek biedt een bijdrage om MVO echt te verankeren in de organisatie en strategie, en biedt uiteraard aanknopingspunten om corporate social responsibility (CSR) echt handen en voeten te geven.

Specificaties

ISBN13:9781403942388
Taal:Engels
Bindwijze:gebonden
Aantal pagina's:262
Druk:1
Verschijningsdatum:20-6-2006
Hoofdrubriek:Organisatiekunde

Lezersrecensies

Wees de eerste die een lezersrecensie schrijft!

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Over Jan Jonker

Jan Jonker is hoogleraar Duurzaam ondernemen aan de Radboud Universiteit te Nijmegen. De afgelopen jaren heeft hij daarnaast de Pierre de Fermat-leerstoel aan de Toulouse Business School in Frankrijk en de wisselleerstoel Emile Francqui aan de Vrije Universiteit Brussel bekleed. Zijn werk richt zich op drie samenhangende thema’s: de opkomst van een andere meer duurzame economie, de WEconomy, het ontwikkelen van nieuwe duurzame businessmodellen en transactiesystemen waar geen geld aan te pas komt. Voor dat laatste ontwikkelde en lanceerde hij de app ‘SamSamBank’. Hij schreef met de hulp van heel veel mensen onder andere de bestsellers Duurzaam denken doen (2010), Nieuwe Business Modellen (2015) en Circulair organiseren (2018). De laatste jaren concentreert hij zich met zijn onderzoek meer en meer op de transitievraag die duurzaamheid en circulariteit met zich meebrengen. Hij werkt al jaren samen met Niels Faber aan columns, artikelen en boeken over duurzaamheid, de circulaire economie en transitie. Hij is bereikbaar via: janjonker@wxs.nl.

Andere boeken door Jan Jonker

Over Marco de Witte

dr. Marco de Witte (1959), is partner bij HGRV Adviseurs Managers en tevens verbonden aan de Erasmus Universiteit Rotterdam (Faculteit Sociale Wetenschappen, Bestuurskunde). Verder is hij is als (kern)docent actief in commercieel (post)doctoraal onderwijs. Als geen ander vertaalt Marco op een heldere manier wetenschappelijke inzichten uit de verandermanagement literatuur naar waardevolle eye-openers voor managers. Hij helpt hen bij het nadenken over, de ontwikkeling en implementatie van veranderplannen.

Andere boeken door Marco de Witte

Inhoudsopgave

List of Figures and Tables
Notes on the Contributors
Introduction; J.Jonker & M.de Witte

PART ONE: CSR IN ITS CONTEXT
The CSR Landscape: An Overview of Key Theoretical Issues and Concepts; D.Birchand & J.Jonker
Corporate Citizenship, Social Responsibility, and Sustainability: Corporate Colonialism for the New Millennium?; S.B. Banerjee
In Good Company: Reflections on the Changing Nature of the Contemporary Business Enterprise and its Embedded Value Systems; M.Schoemaker &J.Jonker
Social Capital and Corporate Social Responsibility; A.Habisch & J.Moon
An Anatomy of Corporate Social Responsibility: Causal Factors in CSR as a Social Movement and Business Practice; N.Roome, R-P.Doove & M.Postema

PART TWO: ORGANISING CSR
Reinventing Social Dialogue; R.Beckett & J.Jonker
Stakeholder Engagement: In and Beyond the Organization; D.Foster & J.Jonker
A New Direction for CSR: Engaging Networks for Whole System Change; A.Svendsen & M.Laberge
Learning to Be Responsible: Developing Competencies for Organization-wide CSR; A.Nijhof, T.de Bruijn, O.Fisscher, J.Jonker, E.Karssing & M.Schoemaker
Standards for Corporate Social Responsibility; M.Göbbels

PART THREE: CHANGE AND CSR
Implementing CSR: The Challenge of Change; M.Higgs
Corporate Social Responsibility as a Tailor- Made Search Process; J.M.Cramer & A.van der Heijden
The Enterprise Strategies of European Leaders in Corporate (Social) Responsibility; N.Roome & J.Jonker
Conclusion: The Real Challenges of Organising and Implementing CSR; J.Jonker & M.de Witte

Index

Alle 100 bestsellers

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        The Challenge of Organising and Implementing Corporate Social Responsibility