Jan Jonker is bedrijfskundige, organisatieadviseur, hoogleraar duurzaam ondernemen aan de Radboud Universiteit Nijmegen, en hoogleraar sociaal ondernemen & nieuwe businessmodellen aan de Toulouse Business School. Jonker is bekend van zijn werk over duurzaam ondernemen en het maatschappelijk verantwoord ondernemen van bedrijven, waarvoor hij in 2016 is onderscheiden met een Duurzaam Lintje.
Meer over de auteursThe Challenge of Organising and Implementing Corporate Social Responsibility
Gebonden Engels 2006 1e druk 9781403942388Samenvatting
Zolang organisaties MVO niet omarmen als een fundamentele voorwaarde voor business continuity, blijft het een mengsel van semantiek en sociale filantropie. Dit boek biedt een bijdrage om MVO echt te verankeren in de organisatie en strategie, en biedt uiteraard aanknopingspunten om corporate social responsibility (CSR) echt handen en voeten te geven.
Specificaties
Lezersrecensies
Over Marco de Witte
Inhoudsopgave
Notes on the Contributors
Introduction; J.Jonker & M.de Witte
PART ONE: CSR IN ITS CONTEXT
The CSR Landscape: An Overview of Key Theoretical Issues and Concepts; D.Birchand & J.Jonker
Corporate Citizenship, Social Responsibility, and Sustainability: Corporate Colonialism for the New Millennium?; S.B. Banerjee
In Good Company: Reflections on the Changing Nature of the Contemporary Business Enterprise and its Embedded Value Systems; M.Schoemaker &J.Jonker
Social Capital and Corporate Social Responsibility; A.Habisch & J.Moon
An Anatomy of Corporate Social Responsibility: Causal Factors in CSR as a Social Movement and Business Practice; N.Roome, R-P.Doove & M.Postema
PART TWO: ORGANISING CSR
Reinventing Social Dialogue; R.Beckett & J.Jonker
Stakeholder Engagement: In and Beyond the Organization; D.Foster & J.Jonker
A New Direction for CSR: Engaging Networks for Whole System Change; A.Svendsen & M.Laberge
Learning to Be Responsible: Developing Competencies for Organization-wide CSR; A.Nijhof, T.de Bruijn, O.Fisscher, J.Jonker, E.Karssing & M.Schoemaker
Standards for Corporate Social Responsibility; M.Göbbels
PART THREE: CHANGE AND CSR
Implementing CSR: The Challenge of Change; M.Higgs
Corporate Social Responsibility as a Tailor- Made Search Process; J.M.Cramer & A.van der Heijden
The Enterprise Strategies of European Leaders in Corporate (Social) Responsibility; N.Roome & J.Jonker
Conclusion: The Real Challenges of Organising and Implementing CSR; J.Jonker & M.de Witte
Index
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan