Prof. dr. Bob de Wit is een visionaire wetenschapper en Hoogleraar Strategisch Leiderschap verbonden aan het Center for Strategy, Organization & Leadership van Nyenrode Business Universiteit. Zijn belangrijkste research onderwerp is de transformatie van organisaties, sectoren en samenlevingen als gevolg van digitale technologieen, biotechnologie en duurzame energie oplossingen.
Meer over de auteursStrategy Synthesis
Resolving strategy paradoxes to create competitive advantage
Ingenaaid Engels 2010 3e druk 9781408018996Samenvatting
Dit boek is de verkorte editie van het boek 'Strategy: Process, Content, Context', dat het leidende boek over strategisch management is op MBA-opleidingen. Met 'Strategy Synthesis' geven De Wit en Meyer inzicht in de tien belangrijkste strategische paradoxen waarmee managers worden geconfronteerd. De auteurs dagen managers uit om paradoxen niet uit de weg te gaan. In plaats daarvan vinden De Wit en Meyer dat managers de rivaliserende perspectieven kritisch moeten vergelijken en creatief moeten combineren om uiteindelijk innovatieve oplossingen te bedenken. Ieder hoofdstuk van 'Strategy Synthesis' bevat twee korte cases waarin de gevolgen van de verschillende benaderingen in de praktijk duidelijk worden. Volgens de auteurs zullen managers alleen het volledige spectrum van opties zien indien zij de fundamentele waarde van ieder strategisch perspectief begrijpen.
Specificaties
Lezersrecensies
Interviews en artikelen (2)
Over Bob de Wit
Over Ron Meyer
Inhoudsopgave
1 Introduction
Part Two: Strategy Process
2 Strategic Thinking
3 Strategy Formation
4 Strategic Change
Part Three: Strategy Content
5 Business Level Strategy
6 Corporate Level Strategy
7 Network Level Strategy
Part Four: Strategy Context
8 The Industry Context
9 The Organizational Context
10 The International Context
Part Five: Purpose
11 The Organizational Purpose
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan