Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
,

Strategy Synthesis

Resolving strategy paradoxes to create competitive advantage

Ingenaaid Engels 2010 9781408018996
Voormalig top 100Totaal 38 dagen
Niet leverbaar.

Samenvatting

Dit boek is de verkorte editie van het boek 'Strategy: Process, Content, Context', dat het leidende boek over strategisch management is op MBA-opleidingen. Met 'Strategy Synthesis' geven De Wit en Meyer inzicht in de tien belangrijkste strategische paradoxen waarmee managers worden geconfronteerd. De auteurs dagen managers uit om paradoxen niet uit de weg te gaan. In plaats daarvan vinden De Wit en Meyer dat managers de rivaliserende perspectieven kritisch moeten vergelijken en creatief moeten combineren om uiteindelijk innovatieve oplossingen te bedenken. Ieder hoofdstuk van 'Strategy Synthesis' bevat twee korte cases waarin de gevolgen van de verschillende benaderingen in de praktijk duidelijk worden. Volgens de auteurs zullen managers alleen het volledige spectrum van opties zien indien zij de fundamentele waarde van ieder strategisch perspectief begrijpen.

Specificaties

ISBN13:9781408018996
Taal:Engels
Bindwijze:ingenaaid
Aantal pagina's:470
Uitgever:Cengage
Druk:3

Lezersrecensies

Wees de eerste die een lezersrecensie schrijft!

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Interviews en artikelen (2)

interview
De paradox dwingt tot het zoeken van een creatieve uitweg
Walter van Hulst 15 maart 2013 ‘Ken al je goeroes, maar volg geen van hen’. Directeuren en managers moeten leren hun eigen weg uit te stippelen op een speelveld vol paradoxen. Pas dus op voor de consultant die kant en klare oplossingen belooft, zeker als het om strategie gaat.
achtergrond
De paradox dwingt tot het zoeken van een creatieve uitweg
Walter van Hulst 15 juni 2010

Over Bob de Wit

Prof. dr. Bob de Wit is een visionaire wetenschapper en Hoogleraar Strategisch Leiderschap verbonden aan het Center for Strategy, Organization & Leadership van Nyenrode Business Universiteit. Zijn belangrijkste research onderwerp is de transformatie van organisaties, sectoren en samenlevingen als gevolg van digitale technologieen, biotechnologie en duurzame energie oplossingen. Bob is een gewaardeerd 'inspirational speaker', en geeft presentaties en key notes aan grote groepen. Zijn doel is om private en publieke leiders voor te bereiden op de economische en maatschappelijke revolutie in de komende jaren. Bob is (co-)auteur van vele boeken, artikelen, boekhoofdstukken, cases en teaching notes op het gebied van strategisch management. Verschillende edities van zijn boek Strategy: An International Perspective (1994, 1998, 2005, 2010, 2014, 2017, 2020) worden gebruikt op universiteiten en business schools in meer dan 70 landen in de gehele wereld. Bob's boeken worden beschouwd als de ‘paradox school of thought in strategy’. Bob heeft gedoceerd in meer dan 50 landen op alle continenten. Hij doceert vooral in executive programma's zoals New Board Program, de Commissarissencyclus, Executive MBA en Strategic Leadership Program, en in in-company programma's. Hij heeft meerdere onderwijsprijzen ontvangen op Nyenrode Business Universiteit, Universiteit Maastricht en de Rotterdam School of Management. Bob de Wit heeft Bachalor's diploma in psychologie, Universiteit van Utrecht, een Master's diploma van de IIB in Delft, en een PhD in de bedrijfswetenschappen van de Erasmus Universiteit. Van 1986 tot 1996 was hij universiteit docent aan de Rotterdam School of Management, en van 1996 tot 2012 Professor of Strategy and Associate Dean for Research at the Maastricht School of Management. Hij was lid van de Advisory Board of the Journal of Change Management en van de Strategic Management Society Review Board. Bob de Wit is directeur en oprichter (1986) van Strategy Works, een strategy consulting bedrijf, en mede-oprichter en voorzitter van de Cooperatieve Vereniging Society 4.0.

Andere boeken door Bob de Wit

Over Ron Meyer

Ron Meyer is directeur van Center for Strategy & Leadership, een internationaal advies- en opleidingsorganisatie dat zich toelegt op het verbeteren van management competenties op het gebied van strategisch denken, leiderschap, ondernemerschap, innovatie en veranderingsmanagement. Hij is tevens hoogleraar Strategisch Leiderschap bij Tias School for Business & Society, Universiteit van Tilburg, waar hij onderzoek doet op het gebied van strategie en leiderschap, en doceert in diverse master programma’s. Hij heeft vele artikelen en boeken geschreven, waaronder het internationaal toonaangevende strategie tekstboek Strategy - Process, Content, Context: An International Perspective, waarvan meer dan 250.000 exemplaren zijn verkocht.

Andere boeken door Ron Meyer

Inhoudsopgave

Part One: Strategy
1 Introduction

Part Two: Strategy Process
2 Strategic Thinking
3 Strategy Formation
4 Strategic Change

Part Three: Strategy Content
5 Business Level Strategy
6 Corporate Level Strategy
7 Network Level Strategy

Part Four: Strategy Context
8 The Industry Context
9 The Organizational Context
10 The International Context

Part Five: Purpose
11 The Organizational Purpose

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Strategy Synthesis