


Robert S. Kaplan bekleedt de Arthur Lowes Dickinson-leerstoel voor Accounting aan de Harvard Business School.
Meer over de auteursTime-driven Activity-based Costing
A Simpler and More Powerful Path to Higher Profits
Gebonden Engels 2007 1e druk 9781422101711Samenvatting
In de schoolklas leek Activity Based Costing (ABC) een geweldige manier om de middelen van een bedrijf te managen. Maar vele managers die ABC probeerden te introduceren ontdekten dat de methode beperkend werkt. Waarom? De onderzoeken onder de werknemers die deze bedrijven gebruikten om de middelen die nodig zijn voor bedrijfsactiviteiten in te schatten bleken te tijdrovend en dus te duur.
Dit boek introduceert een gemakkelijkere en krachtigere benadering van het inschatten van winstgevendheid. Time driven activity based costing (TDABC) gebruikt de gegevens die beschikbaar zijn dankzij ERP-systemen. Met TDABC hebben managers minder tijd en geld nodig om de data te verzamelen en is er dus tijd om de problemen als inefficiënte processen, verliesgevende producten en klanten en overbodige productiecapaciteit die TDABC onthult aan te pakken.
Specificaties
Lezersrecensies
Inhoudsopgave
2. Estimating process time: The role of time equations
3. Capacity cost rates: The practical issues
4. Implementing time-driven ABC models: Launching a project
5. What-if self-analysis and Activity-based budgeting: Forecasting resource demands
6. Fast-track profit model: Creating the new due diligence process for mergers and acquisitions
7. Enhancing business process improvements: New applications for time-driven ABC
8. Kemps LLC: Handling product, distribution, and customer variety
9. Sanac logistics: Time equations to capture complexity in logistics processes
10. Compton financial: Using time-driven ABC to accomplish a profit turnaround
11. ATB Financial: Guiding profitable growth
12. Citigroup technology infrastructure division: Financial Strategies for managing IT as a business within a business
Anderen die dit boek kochten, kochten ook
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan