
Lees verder
Wat hebben Google, DoCoMo, Sotheby's en MySpace gemeen?
Google deed het met zoekmachinegestuurd adverteren, DoCoMo deed het met iMode. Sotheby's deed het al een tijd geleden en MySpace doet het met GenY. Allemaal wisten ze de katalysatorcode te breken. Met traditionele strategieën en tactieken waren ze minder succesvol geweest.
Deze bedrijven genereren omzet door zoveel mogelijk simultane gemeenschappelijke belangen te creëren en te cultiveren. Google brengt adverteerders en kijkers samen door middel van hun zoekmachine. Simon Properties levert een marktplaats voor verkopers en consumenten. E-bay doet dit ook, maar dan op internet.
Dit boek daagt conventionele wijsheid over pricing, productontwerp, organisatie en incentives uit en levert het eerste raamwerk om deze dynamische soort bedrijven succesvol op te richten en te exploiteren. De meest succesvolle katalysator van allemaal wordt onder de loep genomen, alsmede verschillende mislukte katalysatoren. Het boek geeft verassende en originele inzichten op het gebied van bedrijfssuccessen.