Operation China
From Strategy to Execution
Paperback Engels 2008 1e druk 9781422116968Samenvatting
China is als markt gegroeid waardoor het spel veranderd is. Gisteren stonden multinationals voor het dilemma: Gaan we naar China? Wie kiezen we als partner? Waarin gaan wij investeren? Er was niet alleen goedkeuring nodig om de Chinese markt te betreden, maar ook het vinden van de juiste joint venture partner en verkopen in de juiste steden aan de goede klanten. De precieze uitvoering deed er verder niet zo toe: het voorrecht van toegang door relaties met de Chinese overheid en partners wél.
Vandaag is de overheid niet langer de belangrijkste kracht achter overeenkomsten. De barrières voor de toegang zijn gevallen en verordeningen zijn van minder belang. Bovendien zijn partnerovereenkomsten niet meer noodzakelijk. Hierdoor is marktwinning nu wél afhankelijk van goede uitvoering. Het draait nu om effectieve en efficiënte ontwikkelingen, marketing, productie en de productenstroom naar klanten en het kweken en behouden van talent.
In 'Operation China' leggen Jimmy Hexter en Jonathan Woetzel uit, hoe je kunt zorgen voor de juiste uitvoering in China door talentenbeheer, productontwikkeling, informatietechnologie, procurement, supply-chain management, productie en verkoop, marketing en distributie. Hiermee helpt dit boek u met een succesvolle exploitatie naar het China van vandaag.
Specificaties
Lezersrecensies
Inhoudsopgave
Acknowledgments
Part 1 Good Enough Is No Longer Enough
1 Changing Rules for Business Success
2 Principles of World-Class Execution
Part 2 World-Class Execution
3 Learning to Win in China's Many Markets
4 Developing Competitive Products
5 The Next Advantage for Manufacturing
6 Getting More from Sourcing More in China
7 Distribution: Changing Times
8 Talent Holds the Key
9 Where to Start
Part 3 The Future of Business in China
10 The Looming Wave of Mergers and Acquisitions
11 Win in China - or Lose Everywhere
Notes
Index
About the Authors
Anderen die dit boek kochten, kochten ook
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan