Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
U heeft gezocht op 9781473725188. Het product dat u zocht is niet meer in die editie leverbaar en is vervangen door de onderstaande editie.

Strategy: An International Perspective

Paperback Engels 2020 9781473765856
BestsellerMeer dan 1000 verkocht
Verkooppositie 2071Hoogste positie: 56
Verwachte levertijd ongeveer 8 werkdagen

Samenvatting

The philosophy at the heart of Bob de Wit's landmark text Strategy is that an understanding of the topic can only be gained by exposure to the many opposite perspectives in the field.

Recognizing that there is no simple answer to the question of 'what is strategy', the author navigates readers through contrasting viewpoint readings to encourage discussion and debate, and illustrative cases to acknowledge the importance of strategy in the world of business. Placing the student at the centre of the strategy debates encourages the qualities of creativity, flexibility, independence and analytical depth that are needed to become a strategic thinker.

Specificaties

ISBN13:9781473765856
Trefwoorden:strategie
Taal:Engels
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:848
Druk:7
Verschijningsdatum:16-3-2020
ISSN:

Lezersrecensies

3.9 van de 5
8 stemmen
3
2
2
1
0

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Over Bob de Wit

Prof. dr. Bob de Wit is een visionaire wetenschapper en Hoogleraar Strategisch Leiderschap verbonden aan het Center for Strategy, Organization & Leadership van Nyenrode Business Universiteit. Zijn belangrijkste research onderwerp is de transformatie van organisaties, sectoren en samenlevingen als gevolg van digitale technologieen, biotechnologie en duurzame energie oplossingen. Bob is een gewaardeerd 'inspirational speaker', en geeft presentaties en key notes aan grote groepen. Zijn doel is om private en publieke leiders voor te bereiden op de economische en maatschappelijke revolutie in de komende jaren. Bob is (co-)auteur van vele boeken, artikelen, boekhoofdstukken, cases en teaching notes op het gebied van strategisch management. Verschillende edities van zijn boek Strategy: An International Perspective (1994, 1998, 2005, 2010, 2014, 2017, 2020) worden gebruikt op universiteiten en business schools in meer dan 70 landen in de gehele wereld. Bob's boeken worden beschouwd als de ‘paradox school of thought in strategy’. Bob heeft gedoceerd in meer dan 50 landen op alle continenten. Hij doceert vooral in executive programma's zoals New Board Program, de Commissarissencyclus, Executive MBA en Strategic Leadership Program, en in in-company programma's. Hij heeft meerdere onderwijsprijzen ontvangen op Nyenrode Business Universiteit, Universiteit Maastricht en de Rotterdam School of Management. Bob de Wit heeft Bachalor's diploma in psychologie, Universiteit van Utrecht, een Master's diploma van de IIB in Delft, en een PhD in de bedrijfswetenschappen van de Erasmus Universiteit. Van 1986 tot 1996 was hij universiteit docent aan de Rotterdam School of Management, en van 1996 tot 2012 Professor of Strategy and Associate Dean for Research at the Maastricht School of Management. Hij was lid van de Advisory Board of the Journal of Change Management en van de Strategic Management Society Review Board. Bob de Wit is directeur en oprichter (1986) van Strategy Works, een strategy consulting bedrijf, en mede-oprichter en voorzitter van de Cooperatieve Vereniging Society 4.0.

Andere boeken door Bob de Wit

Inhoudsopgave

Section I – Strategy
1.Introduction
2.Strategizing
3.Missioning and visioning

Section II – Strategy Content
4.Business level strategy
5.Corporate level strategy
6.Network level strategy

Section III – Strategy Process
7.Strategy formation
8.Strategic change
9.Strategic innovation

Section IV – Strategy Context
10.The industry context
11.The organizational context
12.The international context

Section V – Cases
1 Zara: Fast fashion in the digital age
2 Bitcoin: A disruptive innovation or a bubble set to burst?
3 ‘Compassion vs competitiveness’ dilemma at Novo Nordisk
4 Amazon.com’s business model and its evolution
5 Alphabet Inc.: Reorganizing Google
6 Renault-Nissan alliance: Will further integration create more synergies?
7 Time for a change at The Change Foundation
8 Federated Co-Operatives Limited: Change management
9 Netflix Inc.
10 Tesla Motors’ business model configuration
11 Ricardo Semler: A revolutionary model of leadership
12 Huayi Brothers: Strategic transformation

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Strategy: An International Perspective