Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Strategy: An International Perspective

Paperback Engels 2020
EvergreenMeer dan 1000x verkocht
Verkooppositie 172451 dagen in de top 100
Verwachte levertijd ongeveer 8 werkdagen

Samenvatting

The philosophy at the heart of Bob de Wit's landmark text Strategy is that an understanding of the topic can only be gained by exposure to the many opposite perspectives in the field.

Recognizing that there is no simple answer to the question of 'what is strategy', the author navigates readers through contrasting viewpoint readings to encourage discussion and debate, and illustrative cases to acknowledge the importance of strategy in the world of business. Placing the student at the centre of the strategy debates encourages the qualities of creativity, flexibility, independence and analytical depth that are needed to become a strategic thinker.

Specificaties

ISBN13:9781473765856
Trefwoorden:strategie
Taal:Engels
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:848
Druk:7
Verschijningsdatum:16-3-2020

Lezersrecensies

5.0 van de 5
2 stemmen
2
0
0
0
0

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Over Bob de Wit

Prof. Dr. Bob de Wit is verbonden aan Nyenrode Business Universiteit als Hoogleraar Strategic Leadership en Co-direcctor van het Strategy Center. Hij is ook directeur van het strategie advies bedrijf Strategy Works te Rotterdam, gespecialiseerd in strategieontwikkeling, onderzoek en consulting. Tevens is hij lid van de Rotterdam Economic Council. Voorheen heeft gedoceerd aan de Erasmus Universiteit Rotterdam, waar hij ook is gepromoveerd, en de Maastricht School of Management. Hij heeft talloze publicaties op zijn naam staan, de internationaal bekendste zijn 'Strategy' en 'Strategy Synthesis'.

Andere boeken door Bob de Wit

Inhoudsopgave

Section I – Strategy
1.Introduction
2.Strategizing
3.Missioning and visioning

Section II – Strategy Content
4.Business level strategy
5.Corporate level strategy
6.Network level strategy

Section III – Strategy Process
7.Strategy formation
8.Strategic change
9.Strategic innovation

Section IV – Strategy Context
10.The industry context
11.The organizational context
12.The international context

Section V – Cases
1 Zara: Fast fashion in the digital age
2 Bitcoin: A disruptive innovation or a bubble set to burst?
3 ‘Compassion vs competitiveness’ dilemma at Novo Nordisk
4 Amazon.com’s business model and its evolution
5 Alphabet Inc.: Reorganizing Google
6 Renault-Nissan alliance: Will further integration create more synergies?
7 Time for a change at The Change Foundation
8 Federated Co-Operatives Limited: Change management
9 Netflix Inc.
10 Tesla Motors’ business model configuration
11 Ricardo Semler: A revolutionary model of leadership
12 Huayi Brothers: Strategic transformation

Managementboek TOP 5

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Strategy: An International Perspective