

The Power of Noticing
What the Best Leaders See
Gebonden Engels 2014 1e druk 9781476700298Samenvatting
Wat als u zou kunnen zien wat anderen niet zien: waardevolle informatie die u een voorsprong geeft bij het voeren van onderhandelingen of het nemen van beslissingen. Dit boek is daartoe de blauwdruk. U leert anders kijken: waar moet u op letten als het gaat om informatie die niet direct voor het oprapen ligt?
In ‘The Power of Noticing’ verweeft Bazerman de theorie met een schat aan verbluffende gedachte-experimenten en praktijkvoorbeelden zoals de ramp met de spaceshuttle en Madoffs Ponzifraude. Hij daagt de lezer uit zijn eigen blinde vlekken te vinden en saillante details te zien die hij eigenlijk niet mócht opmerken.
Dit is het enige boek dat u leert te breken met gewoontes die ervoor zorgen dat u de verkeerde beslissingen neemt. U leert onder meer:
- te letten op wat er níet is gebeurd
- te zien welk eigenbelang er speelt en
- dat u een derde keuze kunt maken
Met dit boek op zak zult u nooit meer iets over het hoofd zien!
Specificaties
Lezersrecensies
Interviews en artikelen (1)
Inhoudsopgave
Preface
1. Racing and fixing cars
2. Motivated blindness
3. When out leaders don’t notice
4. Industrywide blindness
5. What do magicians, thieves, advertisers, politicians, and negotiators have in common?
6. Missing the obvious on a slippery slope
7. The dog that didn’t bark
8. There’s something wrong with this picture: or, if it’s too good to be true
9. Noticing by thinking ahead
10. Failing to notice indirect actions
11. Leadership to avoid predictable surprises
12. Developing the capacity to notice
Notes
Index
Anderen die dit boek kochten, kochten ook
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan