hoogleraar bedrijfskunde, Harvard Business School en al jarenlang de absolute expert op het gebied van strategie en concurrentie.
Meer over de auteursRedefining Health Care
Creating Value-Based Competition on Results
Gebonden Engels 2006 1e druk 9781591397786Samenvatting
De gezondheidszorg in de Verenigde Staten en in andere landen wordt een steeds groter drama. Stijgende kosten, opeenhoping van kwaliteitsproblemen en steeds meer mensen zonder ziektekostenverzekering; het is onacceptabel en onhoudbaar.
In 'Redefining Health Care' zetten Michael Porter en Elizabeth Olmsted Teisberg een nieuwe visie over de gezondheidszorg uiteen, waarin iedere speler zich concentreert op het verbeteren van waarde, zoals gemeten in gezondheidsresultaten per uitgegeven dollar. Met 'Redefining Health Care' beschrijven de auteurs een sterk en actiegericht plan voor verandering in de gezondheidszorg.
In de huidige disfunctionele concurrentiestrijd, streven concurrenten er niet naar waarde voor patiënten te creëren, maar jagen zij meer opbrengst na, schuiven zij met kosten en worden diensten beperkt. Concurrentie vindt op de verkeerde niveaus plaats en draait om de verkeerde diensten.
Om de gezondheidszorg te veranderen, moet de manier van concurreren veranderd worden. 'Redefining Health Care' beschrijft hoe alle spelers (ziekenhuizen, gezondheidsplannen, werknemers, leveranciers, consumenten en overheden) hun strategieën, uitvoerende taken en organisatiestructuren opnieuw kunnen definiëren om grote verbeteringen in de gezondheidszorg tot uitvoer te brengen.
Specificaties
Lezersrecensies
Inhoudsopgave
List of boxes
Preface
Introduction
1. Scoping the problem
2. Identifying the root causes
3. How reform went wrong
4. Principles of value-based competition
5. Strategic implications for health care providers
6. Strategic implications for health plans
7. Implications for suppliers, consumers and employers
8. Health care policy and value-based competition - Implications for government
Conclusion
Appendix A - Making results public
Appendix B - The care delivery value chain
Notes
Bibliography
Index
About the authors
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan