, , e.a.

The 20 Greatest Business Decisions of All Time

How Apple, Ford, IBM, WalMart, and Others Made Radical Choices That Changed the Course of Business

Gebonden Engels 2012 1e druk 9781603200592
Dit product is niet leverbaar

Samenvatting

Verne Harnish en de redactie van Fortune Magazine geven de achtergronden van de 20 beste beslissingen die ooit in het bedrijfsleven genomen zijn. Beslissingen die, op het eerste gezicht contra-intuïtief zijn, maar waarvan later bleek dat ze bepalend waren voor het succes van de onderneming. Waarom koos Zappos ervoor geen verzendkosten te rekenen? Waarom haalde Apple Steve Jobs terug? En waarom verdubbelde Henry Ford de salarissen van zijn fabrieksarbeiders? Dit boek heeft en geeft de antwoorden.

Specificaties

ISBN13:9781603200592
Taal:Engels
Bindwijze:gebonden
Aantal pagina's:207
Uitgever:Time Warner
Druk:1
Verschijningsdatum:31-10-2012

Lezersrecensies

Wees de eerste die een lezersrecensie schrijft!

Interviews en artikelen (1)

nieuws
The greatest business decisions
Bertrand Weegenaar 11 september 2013 De top-100 aller tijden (van managementboeken) nadert zijn einde. Of de inhoud van deze boeken hebben geleid tot beter management is de vraag, en eigenlijk een onderzoek waard. Maar dat veel innovatieve bedrijfsbeslissingen gemaakt zijn zonder deze en andere boeken is evident. Gelukkig hebben diverse bedenkers de moeite genomen hun beweegredenen voor het nageslacht vast te leggen.

Over Verne Harnish

Verne Harnish is een Amerikaanse ondernemer, auteur en groeiexpert, vooral bekend als oprichter van de Entrepreneurs’ Organization (EO), een wereldwijd netwerk van meer dan 14.000 ondernemers. Hij studeerde werktuigbouwkunde en behaalde een MBA aan Wichita State University, waar hij ook de Association of Collegiate Entrepreneurs oprichtte. Harnish is daarnaast oprichter en CEO van Scaling Up, een internationaal coaching- en educatiebedrijf, en was jarenlang voorzitter van het “Birthing of Giants” programma aan het Massachusetts Institute of Technology. Als auteur verwierf Harnish internationale bekendheid met zijn boek Mastering the Rockefeller Habits (2002), waarin hij managementprincipes van John D. Rockefeller vertaalde naar een praktische groeimethodiek voor bedrijven. Deze methode richt zich op drie kernprincipes: prioriteiten, data en ritme, en helpt ondernemers om strategische keuzes te maken en deze effectief uit te voeren. In 2014 verscheen zijn vervolgboek Scaling Up, waarin hij de methode verder uitwerkte rond vier pijlers: mensen, strategie, uitvoering en cash. Harnish geldt wereldwijd als dé groeigoeroe voor snelgroeiende bedrijven en is een veelgevraagd spreker en columnist.

Andere boeken door Verne Harnish

Over Adam Lashinsky

Adam Lashinsky is sinds 2001 werkzaam bij Fortune en is tegenwoordig adjunct-hoofdredacteur. Daarnaast is hij een vaste gast bij verschillende shows op Fox. Hij is tevens auteur van Apple, dat in 33 talen is vertaald.

Andere boeken door Adam Lashinsky

Inhoudsopgave

Foreword by Jim Collins
Introduction by Verne Harnish

1. Apple brings back Steve Jobs
2. How free shipping saved Zappos
3. Why Samsung lets its stars goof off
4. At Johnson & Johnson, the shareholder comes last
5. Why daydreaming pays off big at 3M
6. How Intel got consumers to love chips
7. Jack's GE cathedral
8. Bill Gates decides to take a week off
9. Softsoap's blocking decision
10. Toyota pursues zero defects
11. Extreme customer service at Nordstrom
12. Tata takes the sting out of a painfull situation
13. Boeing bets big on the 707
14. IBM's operation bear hug
15. Wal-Mart creates the 6 a.m. meeting
16. Eli Whitney: Is your business in trouble? Pivot!
17. The HP way
18, Henry Ford doubles worker's wages

Managementboek Top 100

Rubrieken

    Personen

      Trefwoorden

        The 20 Greatest Business Decisions of All Time