

Muel Kaptein is sinds 1991 als wetenschapper en organisatieadviseur werkzaam op het gebied van de bedrijfsethiek.
Meer over Muel KapteinWorkplace Morality
Behavioral Ethics in Organizations
Paperback Engels 2013 1e druk 9781783501625Samenvatting
Waarom gaan oprechte en gewetensvolle medewerkers soms toch over de schreef? Waardoor ontsporen integere en intelligente bestuurders? Wat zorgt ervoor dat welwillende organisaties ineens hun klanten, werknemers en aandeelhouders om de tuin leiden? De sociale psychologie heeft verrassende antwoorden op deze intrigerende, actuele vragen.
Aan de hand van wetenschappelijke experimenten en aansprekende praktijkvoorbeelden beschrijft Muel Kaptein waarom goede mensen soms verkeerde dingen doen. Maar ook hoe mensen boven zichzelf uit kunnen stijgen.
Specificaties
Lezersrecensies
Inhoudsopgave
The context
Factor 1: Clarity
Factor 2: Role-modelling
Factor 3: Achievability
Factor 4: Commitment
Factor 5: Transparency
Factor 6: Openness
Factor 7: Enforcement
Challenge!
Notes
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan