Marketing for cultural organisations
New strategies for attracting audiences to classical music, dance, museums, theatre and opera
Ingenaaid Engels 2005 2e druk 9781844802135Samenvatting
Culturele organisaties zijn lang beschermd geweest tegen de harde werkelijkheid van de markt door te kunnen vertrouwen op openbare subsidies. Maar aangezien deze bronnen schaarser worden, vinden ze dat ze moeten concurreren om publiek te winnen. Sommigen hebben zich aan deze realiteit aangepast, velen ook niet.
'Marketing for cultural organisations' beschrijft deze nieuwe, concurrerende omgeving waarin culturele organisaties zich staande moeten houden en hoe de innovatieve instanties onder hen de marketingstrategie opnieuw uitdenken. Deze organisaties realiseren zich dat ze te maken hebben met een nieuwe culturele consument; één die bereid is de grenzen tussen populaire cultuur en kunst te doorbreken, maar een culturele ervaring zoekt die tevens onderhoudt.
Het boek kan van groot belang zijn voor mensen die in culturele organisaties werken en moeite hebben zich in te passen in deze nieuwe marketingomgeving.
Lezersrecensies
Inhoudsopgave
1. New Marketing Challenges
2. From High Art to Popular Culture
3. The New Culture Consumer
4. Marketing's Function in the Organisation
5. Consumer Motivation & Choice
6. Market Segmentation
7. Using Research
8. The Product & its Distribution
9. Pricing & Funding as Revenue Sources
10. Promotion Mix
Index
Anderen die dit boek kochten, kochten ook
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan