Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Free

The Future of a Radical Price

Gebonden Engels 2009 1e druk 9781905211470
Dit product is niet leverbaar

Samenvatting

In zijn revolutionaire bestseller 'The Long Tail' toonde Chris Anderson hoe de onlinehandel nichemarkten creëert en consumenten een ongekende grote keuze aan producten kan bieden. Met 'Free' schrijft Anderson een onweerstaanbaar betoog waarin hij stelt dat bedrijven er in veel gevallen beter aan doen om hun producten of diensten gratis aan te bieden dan er geld voor te vragen. 'Gratis' is niet alleen een promotionele stunt, maar tevens een businessstrategie.

De kosten om zaken op internet te produceren en te verdelen zijn nihil. Of een website nu één bezoeker per dag heeft of een miljoen, de kosten blijven vrijwel gelijk. Dat betekent dat u nu kunt experimenteren door het één gratis weg te geven in de hoop het ander erdoor te kunnen verkopen. De traditionele economie kan op geen enkele manier wedijveren met de bandbreedte, de verwerkingssnelheid en de opslagruimte van internet.

Chris Anderson laat in 'Free' zien hoe u kunt concurreren met uw concurrenten wanneer zij weggeven wat u probeert te verkopen, en demonstreert hoe Gratis in het belang kan zijn van zowel consument als bedrijf. 'Free' is een boek waarin de lezer zich opnieuw kan laven aan Andersons vernieuwende ideeën en dat ons leert wat out of the box thinking daadwerkelijk inhoudt.

Specificaties

ISBN13:9781905211470
Taal:Engels
Bindwijze:gebonden
Aantal pagina's:272
Uitgever:Random House
Druk:1

Expertrecensies (1)

recensie
Free
Bas van Vlierden | 2 juli 2010
Gratis lijkt het nieuwe toverwoord van de 21e eeuw. Het snelstgroeiende bedrijf van de wereld, Google, biedt alleen maar gratis diensten aan, de grootste online encyclopedie (Wikipedia) is kosteloos te gebruiken en popband Radiohead had financieel gezien een van de meest succesvolle cd introducties door deze gratis online aan te bieden. Kortom, tijd om het radicale economische principe van gratis eens onder de loep te nemen. Na zijn bestseller 'The Long Tail' beschrijft Chris Anderson in 'FREE' hoe het nieuwe gratis de markt radicaal verandert.
Lees verder

Lezersrecensies

4.0 van de 5
1 stem
0
1
0
0
0

Over Chris Anderson

Chris Anderson is directeur en curator van TED. Na zijn studie aan Oxford University werkte hij als journalist en lanceerde een aantal succesvolle tijdschriften voordat hij TED overnam. Zijn mantra, ‘ideas worth spreading’, is inmiddels wereldwijd bekend.

Andere boeken door Chris Anderson

Inhoudsopgave

Prologue

1. The birth of free

What is free?
2. Free 101
3. The history of free
4. The psychology of free

Digital free
5. Too cheap to matter
6. 'Information wants to be free'
7. Competing with free
8. De-monetization
9, The new media models
10. How big is a free economy

Freeconomics and the free world
11. Econ 000
12. Nonmonetary economies
13. Waste is (sometimes) good
14. Free world
15. Imagining abundance
16. 'You get what you pay for'

Coda
Free rules
Freemium tactics
50 business models built on free
acknowledgements
index

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Free