Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Lezen, weten en niet vergeten

Paperback Nederlands 2020
Verkooppositie 1437157 dagen in de top 100
Nog niet verschenen, verwacht op 04‑09‑2020
12,99

Samenvatting

Tijdens het lezen denk je vaak aan andere dingen en kom je er halverwege de pagina achter dat je eigenlijk geen idee meer hebt wat je net hebt gelezen. Herkenbaar? Je bent niet de enige. Daarnaast lezen we vaak alleen nog maar scannend een artikel of slaan soms stukken tekst over, omdat we simpelweg te langzaam lezen. We missen hierdoor informatie. Wat voor effect heeft dit op ons werk en onze studie? Op een bepaalde manier worden we weer analfabeet. We kunnen niet meer omgaan met de grote hoeveelheid informatie die we dagelijks moeten verwerken.

- 93% van de mensen is snel afgeleid tijdens het lezen
- 84% kan de volgende dag de informatie niet meer reproduceren
- 72% scant alleen maar informatie, omdat ze te langzaam lezen om alies te lezen

Hoe ga je hiermee om? Hoe zorg je ervoor dat het makkelijker wordt om informatie te verwerken? Hoe zorg je ervoor dat het je minder inspanning en vooral ook minder tijd kost om alle informatie te lezen en te onthouden? En hoe blijf je geconcentreerd in een drukke omgeving?

Mark Tigchelaar beschrijft in Lezen, weten en niet vergeten een baanbrekende methode om dit voor elkaar te krijgen. De methode bestaat uit acht principes gebaseerd op revolutionair wetenschappelijk onderzoek naar de werking van onze hersenen. Door de praktische aanpak is het geschikt voor iedereen die te maken heeft met veel informatie.

Specificaties

ISBN13:9789000359936
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:160
Druk:6

Expertrecensies (2)

Lezen, weten en niet vergeten
Justin van Lopik | 14 april 2015
Wie schrijft, die blijft. Misschien doet u er zelf ook aan mee. Dagelijks produceren wij met z’n allen enorme hoeveelheden rapporten en memo’s. Leest u ze allemaal? En hoe goed leest u ze? Hoeveel van de informatie kunt u na een paar dagen nog reproduceren?Lees verder
Nicole Wouters | 14 april 2015
Wie schrijft, die blijft. Misschien doet u er zelf ook aan mee. Dagelijks produceren wij met z’n allen enorme hoeveelheden rapporten en memo’s. Leest u ze allemaal? En hoe goed leest u ze? Hoeveel van de informatie kunt u na een paar dagen nog reproduceren?Lees verder

Lezersrecensies

5.0 van de 5
6 stemmen
6
0
0
0
0

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Interviews en artikelen (1)

interview
Mark Tigchelaar: ‘Lezen en onthouden zijn twee totaal verschillende dingen’
Hans van der Klis 17 juni 2016 Hoe gemakkelijk je informatie verwerkt hangt niet af van je leeftijd of je intelligentie, maar van de methode die je gebruikt, stelt de psycholoog Mark Tigchelaar in zijn boek Lezen, weten en niet vergeten. Bovendien helpt het niet dat wij alle informatie tegenwoordig van een scherm tot ons nemen. Tigchelaar, zelfs dyslectisch, heeft een methode ontwikkeld die ons helpt datgene wat wij lezen veel beter te onthouden: de UseClark-methode.
Alle interviews en artikelen (1)

Over Mark Tigchelaar

Mark Tigchelaar (1984) studeerde neuropsychologie en begeleid kenniswerkers, ondernemers en topsporters om hun prestaties te verbeteren. Hij schreef vijf boeken over hoe we meer uit onze hersenen kunnen halen, welke in zes talen zijn vertaald. Hij heeft verschillende TEDx talks gegeven en wordt wereldwijd gevraagd voor lezingen. In de afgelopen 15 jaar hebben meer dan 100.000 mensen een training bij hem gevolgd. Mark trainde met zijn bedrijf UseClark meer dan 100.000 professionals, ondernemers en topsporters. Bij al deze mensen zagen ze steeds vier problemen terugkomen die allemaal te maken hadden met afleiding. Zodra mensen wisten wat deze concentratielekken waren en wat ze eraan konden doen, kregen ze zelfs op de meest chaotische dagen hun werk gedaan. Over deze inzichten gaat zijn nieuwste boek én gelijknamige seminar: Focus AAN/UIT. Hij laat zien hoe je met volle aandacht kunt werken in een wereld vol afleiding.

Andere boeken door Mark Tigchelaar

Managementboek TOP 5

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Lezen, weten en niet vergeten