

Tom Rath (1975) is een Amerikaanse bestsellerauteur, onderzoeker en spreker. Zijn boeken zijn meer dan 5 miljoen keer verkocht en vertaald in 16 talen.
Meer over Tom RathGrootste levensvraag
Ontdek hoe jij het beste kunt bijdragen aan de wereld
Gebonden Nederlands 2020 1e druk 9789000371525Samenvatting
Ontdek wat jij kunt betekenen voor de wereld
Je talenten kunnen je ontzettend ver brengen, maar ze werken nóg beter als je ze inzet voor je omgeving, de mensen om je heen en de wereld. Je groeit daardoor en kunt het beste uit jezelf halen.
Weten wie je bent - en wie je niet bent - is essentieel. Maar het is slechts een startpunt. Wetenschappelijk onderzoek wijst uit dat de enige grote drijfveer van prestatie en welzijn is begrijpen hoe iemands dagelijkse inspanningen het leven van anderen kunnen verbeteren. Het besef dat we een zinvolle bijdrage leveren aan het leven van anderen leidt niet alleen tot betere resultaten op het gebied van werk, maar ook tot een betere gezondheid en welzijn. Zelfs kleine vormen van gulheid leiden tot veranderingen in onze hersenen die ons gelukkiger maken.
Tom Rath is bestsellerauteur en onderzoeker op het gebied van de rol van menselijk gedrag met betrekking tot werk, gezondheid en welzijn. In totaal zijn er van zijn boeken meer dan 6 miljoen exemplaren verkocht.
- Inclusief Nederlandstalige online tool waarmee je in 20 minuten antwoord krijgt op de vraag wat jij kan betekenen voor de wereld.
Specificaties
Lezersrecensies
Inhoudsopgave
U kunt van deze inhoudsopgave een PDF downloaden
1 Wie jij bent is precies wat de wereld nodig heeft
2 Werken is meer dan een loonstrookje
3 Het nastreven van je doel
4 Je persoonlijkheid verleggen
5 Een route voor het creëren van betekenis
6 Het beantwoorden van de grootste levensvraag
Deel 2: De 12 bijdragen
7 Creëren
Initiëren: Hoe gaan we van start?
Uitdagen: Doen we de juiste dingen?
Onderwijzen: Wat moeten mensen weten?
Verbeelden: Wat moeten we nu doen?
8 Relateren
Verbinden: Hoe verbinden we mensen aan ons doel?
Activeren: Hoe worden en blijven we actief?
Waarnemen: Wat heeft iedereen nodig?
Beinvloeden: Hoe breiden we ons klantbestand uit?
9 Opereren
Organiseren: Hoe laten we alles soepel verlopen?
Uitvoeren: Hoe krijgen we meer gedaan?
Aanpassen: Hoe passen we ons snel aan veranderingen aan?
Opschalen: Hoe bereiken we meer mensen?
Online bronnen
Literatuur
Bijdragen
Anderen die dit boek kochten, kochten ook
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan