

Harm Stumpel studeerde Bedrijfseconomie aan de Universiteit van Amsterdam. Daarna werkte hij als marktonderzoeker in het boekenvak en voor de marktonderzoekafdeling van een grote tijdschriftuitgeverij.
Meer over Harm StumpelDirect aan de slag met SPSS
Van data naar informatie: toetsen en analyses
Ingenaaid Nederlands 2007 2e druk 9789001700294Samenvatting
Goede conclusies trekken uit een grote hoeveelheid informatie is misschien wel het moeilijkste deel van marktonderzoek. SPSS is een statistisch computerprogramma dat binnen de praktijk van de marktonderzoek regelmatig wordt ingezet bij de verwerking en analyses van kwantitatieve onderzoeken (zoals enquêtes afnemen). In dit boek gaan we in op de verschillende mogelijkheden van SPSS en de stappen die u moet ondernemen om tot goede resultaten te komen. In grote lijnen behandelt het boek de volgende onderwerpen:
- het invoeren van de data in het programma;
- beschrijvende statistieken;
- toetsen op significantie;
- vergelijken van verschillende groepen;
- aantonen van verbanden tussen verschillende variabelen.
'Direct aan de slag met SPSS' maakt deel uit van een serie van vijf boeken. De vijf delen samen ondersteunen u bij het ontwikkelen van de competentie 'marktonderzoek doen'. Dit boek behandelt de voor marktonderzoek belangrijkste onderdelen en mogelijkheden van SPSS. Stap voor stap wordt u door SPSS geleid. Uiteraard worden de verschillende technieken ook inhoudelijk toegelicht en wordt er ingegaan op de interpretatie van de uitkomsten.
Specificaties
Lezersrecensies
Inhoudsopgave
1. Voordat je met de invoer begint
2. De invoer en de uitvoer
3. Uitvoeren van toetsen, trekken van conclusies
4. Multivariate analyses
Literatuuroverzicht
Over de auteur
Register
Anderen die dit boek kochten, kochten ook
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan