

Frank Quix groeide op in een detailhandelsgezin en studeerde Bedrijfskunde en Accountancy aan de Rijksuniversiteit Groningen.
Meer over de auteursRetail Marketing
Paperback Engels 2014 1e druk 9789001807924Samenvatting
De ontwikkelingen binnen het vak retailmarketing gaan razendsnel. In deze vijfde editie hebben de auteurs daarom veel aandacht besteed aan bepalende trends in retail richting het jaar 2020. Internet en crosschannelretail zijn nu meer integraal opgenomen in het boek, van lost sales is een update gemaakt en extra accentpunten zijn aangebracht op het gebied van marktonderzoek. Ook de data zijn geactualiseerd en er zijn onderzoeksdata toegevoegd aan het boek. Het boek is daarmee weer actueel, en dat is belangrijk in een turbulent vak als de detailhandel.
De meeste Nederlandse tekstboeken behandelen de retailsector vanuit de vraagstelling: wat is retailing? Hoewel deze vraagstelling ook in dit boek aan de orde komt, ligt de nadruk toch op het beantwoorden van de vraag: hoe doe ik retailing? Toetreders tot de bedrijfstak zullen immers slechts zelden in een situatie komen waarin zij direct te maken krijgen met het opzetten van volkomen nieuwe retailformules. Eerder gaan zij in bestaande bedrijven werken, waar de probleemstelling meer is gericht op verbetering en optimalisering van de bestaande operatie, zowel op het gebied van de marktbenadering als op het gebied van de interne procesvoering. Vandaar dat de auteurs in dit boek veel aandacht schenken aan operationele toepassingen van de theorie.
'Retailmarketing' is geschreven voor studenten in het hoger onderwijs die zich voorbereiden op een carrière in de retail. Voor hen is het een mogelijkheid om niet alleen feitenkennis op te bouwen over de retail, maar ook om begrip te krijgen voor de branche waarin ze gaan werken.
Inclusief website met cases, modellen, presentaties en extra leerstof.
Specificaties
Lezersrecensies
Over Rob van der Kind
Inhoudsopgave
Part 1: Description of the industry
1. Retail marketing
2. Goods retail: the classification criteria
3. The retail in international perspective
4. Trends in retail towards 2020
Part 2: The market strategic process in retail
5. The strategic process in retail
6. A closer look at the strategic process in retail
7. Dynamics of retail
Part 3: External analysis
8. Environmental exploration
9. Competitor analysis
Part 4: Internal analysis
10. The sales concept in the commercial retail function
11. Sales from the perspective of the establishment
12. Sales form product groups
13. Profitability
Part 5: Translation form analysis to strategy
14. From SWOT to marketing mix
15. Public or target group
16. Product or product range
17. Location of the establishment
18. Price
19. Promotion
Part 6: Internal marketing mix
20. Personnel
21. Physical Distribution
22. Presentation
Part 7: Control
23. Control of the implementation
24. Control instruments
Literature
Index
Anderen die dit boek kochten, kochten ook
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan