

Mr. M. van Perzië is docent bij de School of Law van de Hogeschool INHOLLAND.
Meer over de auteursEigendomsrecht & Mediarecht
Paperback Nederlands 2014 1e druk 9789001813192Samenvatting
Het boek 'Eigendomsrecht & Mediarecht' brengt de lezer díe juridische en functionele kennis bij van intellectuele eigendomsrechten en mediarecht, die nodig is voor de beantwoording van actuele juridische vraagstukken in de creatieve industrie. Zeer geschikt voor creatieve opleidingen in het hoger onderwijs.
Waarom kiezen voor 'Eigendomsrecht & Mediarecht'?
-competentiegericht;
-geschikt voor creatieve opleidingen;
-goede koppeling tussen theorie en praktijk.
In 'Eigendomsrecht & Mediarecht' wordt aandacht besteed aan de privaatrechtelijke regulering van commerciële activiteiten op het gebied van intellectuele eigendomsrechten en mediarecht. Het boek biedt een inleiding en een basis voor verdere verdieping op het gebied van de artistieke eigendomsrechten zoals het auteursrecht, de naburige rechten en het portretrecht, en de industriële eigendomsrechten zoals handelsmerken en octrooien. Tevens wordt aandacht besteed aan het mediarecht. In 'Eigendomsrecht & Mediarecht' worden zowel de theoretische grondslagen als de (oude en nieuwe) praktijkproblemen op doortimmerde en overzichtelijke wijze aan de orde gesteld.
'Eigendomsrecht & Mediarecht' is primair geschreven als studieboek voor creatieve hbo-opleidingen en de creatieve industrie, maar het is tevens geschikt als leerboek of naslagwerk voor andere hogere beroeps- en academische opleidingen en de juridische praktijk.
Specificaties
Lezersrecensies
Anderen die dit boek kochten, kochten ook
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan