Lees verder
Marketingplan voor ondernemers in het MKB
Paperback Nederlands 2013 2e druk 9789001820671Samenvatting
Een marketingplan schrijven voor het MKB vraagt om een pragmatische benadering. Aan de hand van stappenplannen, checklists en een website leggen de auteurs uit hoe je een marketingplan schrijft. Korte theoretische inleidingen over strategie en de marketing mix worden geïllustreerd met voorbeelden uit de praktijk.
Deze editie:
•biedt zowel een kennismaking als een overzicht voor studenten en ondernemers zonder directe economische voorkennis;
•biedt een hoog studierendement door de uitgebreide praktijkvoorbeelden, stappenplannen, checklists en aanvullend materiaal op de website;
•is zowel geschikt voor onderwijs als voor ondernemers in het midden- en kleinbedrijf (MKB);
•besteedt uitgebreid aandacht aan internet en nieuwe media.
Dit boek speelt daarnaast in op de inzet van netwerken als onderdeel van de marketingstrategie. Hierbij wordt aandacht besteed aan zowel effectieve inzet van offline en online netwerken. Netwerken wordt, zeker in deze tijd, als een belangrijke succesfactor gezien binnen het ondernemen.
Op bijbehorende website worden aanvullingen gegeven op het boek in de vorm van links naar websites, stappenplannen, tips, extra tools en aanvullend casemateriaal.
Specificaties
Expertrecensies (1)
Lees verder
Lezersrecensies
Over Nino Adamo
Inhoudsopgave
1. Marketing in het mkb
2. Analyse onderneming
3. Marktonderzoek
4. Interne analyse
5. DESTEP-analyse
6. Brancheanalyse
7. Afnemersanalyse
8. Distributie- en leveranciersanalyse
9. SWOT-analyse
10. Strategiekeuze
11. Marketingmix
12. Netwerken
Websites
Literatuuropgave
Illustratieverantwoording
Register
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan