Schrijven voor het beeldscherm
Scoren met tekst op internet, intranet en in sociale media
Paperback Nederlands 2012 6e druk 9789012583268Samenvatting
Wie schrijft voor sites, voor blogs, voor het bedrijfsintranet, wie twittert en berichten plaatst op Facebook en LinkedIn, moet van veel markten thuis zijn. Deze geheel vernieuwde, 6e druk van'Schrijven voor het beeldscherm' is de schrijfcoach voor iedereen die meer uit zijn webteksten en sociale media wil halen. Met als uitgangspunt dat het schrijven van een goede webtekst niet moeilijk is, bevat het boek een minimum aan technische en een maximum aan praktische informatie.
Schrijven voor de 'nieuwe' media is meer dan het publiceren op een website. U hebt ook inzicht nodig in de mogelijkheden van sociale media als Twitter en Facebook, kennis van de manier waarop zoekprogramma's als Google werken en inzicht in het gedrag van sitebezoekers, van smartphonegebruikers en sociale media-fans. Dit boek geeft een compleet overzicht van de mogelijkheden om webteksten maximaal te laten scoren.
Specificaties
Lezersrecensies
Inhoudsopgave
1.Inleiding
2. Een spoedcursus: beeldschermteksten schrijven in 13 stappen
Deel 1 Structuur en Tekst
3. De lezer als haastige bezoeker
4. Structureren van informatie op siteniveau
5. Structureren van informatie op paginaniveau
6. Informatieblokken als bouwstenen
7. Hulpmiddelen voor de bezoeker
8. Een andere stijl van schrijven
9. Schrijven voor Google
10. To link or not to link
11. Teksten omzetten van papier naar het web
12. Redactie en beheer
13. Schrijven voor het intranet
14. Schrijven met een contentmanagementsysteem
Deel 2: Genres
15. Voorlichting en informatie
16. E-zines
17. Schrijven voor social media
18. Blogs en wiki´s
19. E-learning
20. E-mail
21. Personeelsadvertenties
22. Helpteksten
Literatuurlijst
Over de auteur
Register
Mensen die dit boek kochten, kochten ook...
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan