


Paul Postma - econoom, Universiteit van Amsterdam - is een internationaal erkende marketingautoriteit en legde de basis voor de marketingbenadering die als CRM een wereldwijde vlucht heeft genomen.
Meer over Paul PostmaDirect marketing
Direct marketing in 8 stappen
Paperback Nederlands 2006 1e druk 9789013018776Samenvatting
De snelle ontwikkelingen in de informatietechnologie bieden ook direct marketeers ongekende mogelijkheden. Denk aan analyses en opslag van data en de mogelijkheden om mensen overal, op elk tijdstip te bereiken.
Toch blijven ook de oude principes van DM onveranderd gehandhaafd: van verleiding, van wat mensen wel en niet waarnemen en waarop ze reageren. Om succes te realiseren moet de direct marketeer werken volgens de principes van de direct marketing cyclus. Dit boek leert u werken volgens de acht stappen van deze direct marketing cyclus. De systematische werkwijze maakt van direct marketing een optimaliseerbaar proces. U leert kennis uit vorige projecten te gebruiken voor volgende. Zo schept u een voorsprong op de organisaties die deze kunst niet verstaan.
Specificaties
Lezersrecensies
Inhoudsopgave
1. Inleiding
Stap 1
2. Wie ontvangt het medium
Stap 2
3. Welk aanbod via welk medium
Stap 3
4. Drie dimensies van direct marketingmedia
Stap 4
4. Uitvoeren
Stap 5
5. Waarnemen
Stap 6
6. Response
Stap 7
7. Fulfillment
Stap 8
8. Terugkoppelen data
Over de auteur
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan