Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
, ,

Marketeers naar de frontlinie!

Naar succesvolle integratie van customer services en marketing

Gebonden Nederlands 2005 1e druk 9789013026139
Dit product is niet leverbaar

Samenvatting

Consumenten zijn kritischer, hoger opgeleid en beter geïnformeerd dan ooit. In de huidige informatie-economie zijn consumenten 'in control': ze willen geïnformeerd worden, de productspecificatie en prijs mee bepalen. De concurrent is slechts een muisklik, e-mail of telefoontje verwijderd.
Klantenservice is in veel sectoren doorslaggevend geworden voor de merkbeleving en merkkeuze van consumenten. Marketeers en ook directies van ondernemingen kunnen zich hun huidige beperkte betrokkenheid bij het front office niet langer permitteren. Marketeers zullen de samenwerking met het front office management moeten zoeken, om werkelijk lerende ondernemingen te creëren, met een onderscheidende positionering.

Het boek 'Marketeers naar de frontlinie!' mag worden gezien als een statement, een uitnodiging en vooral een oproep aan directies en marketeers, om een eind te maken aan de toenemende convergentie in sectoren en de druk op rendementen die daar het gevolg van is. Het boek biedt modellen en handreikingen aan directies en marketeers om de noodzakelijke synergie tussen marketing, klantenservice en sales management te benutten.

Specificaties

ISBN13:9789013026139
Taal:Nederlands
Bindwijze:gebonden
Aantal pagina's:254
Druk:1
Hoofdrubriek:Marketing

Expertrecensies (1)

recensie
Marketeers naar de frontlinie!
Eric van Arendonk | 8 maart 2006
Mooi, dacht ik, Actie! Niet verschuilen achter onderzoeken en wetenschappelijke analyses maar met je poten terug de modder in! 'Marketeers naar de frontlinie!' belooft dan ook inzicht te geven in een succesvol proces van integratie van customer services en marketing. Ik moet zeggen dat deze belofte wordt waargemaakt, maar je moet er wel het nodige geduld bij hebben.
Lees verder

Lezersrecensies

3.0 van de 5
1 stem
0
0
1
0
0

Inhoudsopgave

Voorwoord

1. Inleiding.
2. Technologie als 'driver of change'
3. De ontwikkeling van direct marketing
4. Klantenservice: een nieuw fenomeen
5. De uitvoering van de klantenservice
6. Marktgerichtheid of marktoriëntatie
7. Factoren die de inzet van de klantenservice bepalen
8. Strategische keuzen of toepassing van managementinstrumenten?
9. Ontwikkeling in commerciële effectiviteit
10. Outside in -strategie en organisatieontwikkeling

Bijlagen

- De agent en e-mail monitor
- Geïnterviewde deskundigen

Noten
Literatuur
Over de auteurs
Over het IKKC

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Marketeers naar de frontlinie!