Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Leiderschap in service

Ingenaaid Nederlands 2005 9789013027600
Niet leverbaar.

Samenvatting

Dit boek is bedoeld voor leiders en managers van facilitaire organisaties en voor hen wier belang zij dienen. Het biedt een handreiking bij keuzes over het richten en inrichten van de facilitaire functie in de context van een (moeder)organisatie. Wat is facilitaire dienstverlening? Welke kansen zijn er? Wat bepaalt de koers? Hoe zet je die uit? Wat komt er allemaal bij kijken?

Koers zetten en koers vraagt om duidelijke keuzes om op basis van gevoel voor de context en moed om de beperkingen van gemaakte keuzes te aanvaarden.

Kort gezegd: om leiderschap in het veranderen naar een zinvolle facilitaire functie met een servicecultuur.

Dit boek gaat over wat mensen in de ondersteuning bindt en boeit en wat belanghebbenden in facility management waarderen.

Specificaties

ISBN13:9789013027600
Taal:Nederlands
Bindwijze:ingenaaid
Aantal pagina's:124
Druk:1
Hoofdrubriek:Organisatiekunde

Expertrecensies (2)

Facility management: een volwassen dienst
Pierre Pieterse | 21 juli 2006
Binnen het grote domein van uitbesteden neemt facility management een bijzondere positie in. Natuurlijk hebben we ook hier te maken met het uitbesteden van diverse taken en verschillende werkzaamheden, maar die zijn vaak zo rudimentair dat het etiket outsourcing er niet op wordt geplakt. Waarschijnlijk omdat het bij facility management gaat om diensten die zelden kritieke bedrijfsprocessen raken. Het zal iedereen weinig uitmaken wie het kantoor schoon houdt, de catering verzorgt, of de post verzorgt. Zolang het maar gebeurt. Er zijn dan ook weinig boeken die facility management als onderwerp hebben, in de meeste gevallen is het slechts een hoofdstuk in binnen een groter geheel. Uitzonderingen zijn Leiderschap in service van Rinus Vader dat bedoeld is voor managers van organisaties die facilities leveren, en De vele gezichten van facility management van Wessel Ytsma. Dit boekt is interessant voor een bredere doelgroep, van leverancier tot inkoper, omdat het duidelijk laat zien deze bedrijfstak volwassen wordt. Vooral de trend richting main contracting kan voor inkopers reden zijn om de bestaande contracten te herzien.
Lees verder
Leiderschap in service
Michael Geerdink | 23 oktober 2005
In de reeks Facetten van Facility Management verscheen 'Leiderschap in service'. De auteur, Rinus Vader, is in facility management geen onbekende. Eerder publiceerde hij over strategische vraagstukken. Ook was Vader lid van de NEN commissie Facilitaire Voorzieningen en geniet hij bekendheid als docent. In 2002 werd NEN 2748 vastgesteld en daarmee werd de scope van het vakgebied Facility Management genormaliseerd. Vader is meer dan een praktijkman. De literatuurlijst van 'Leiderschap in service' is indrukwekkend en het is boeiend om te zien hoe hij zich de theorieën over strategie(vorming), dienstverlening, organisatiestructuren etcetera heeft eigen gemaakt en verwerkt in een beknopt en leesbaar boek. Dit alles maakt het boek niet alleen geschikt voor leiders en managers van facilitaire organisaties, zoals de achterflap aanbeveelt, maar ook voor studenten aan masteropleidingen en hogescholen die zich wensen te oriënteren op strategische vraagstukken in het facilitaire domein.
Lees verder

Lezersrecensies

Wees de eerste die een lezersrecensie schrijft!

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Inhoudsopgave

I Inleiding

II Strategische Audit, de juiste vragen

III Het Speelveld voor de Facilitaire Functie

1. Domein FM: afbakening van een Speelveld
2. Karaker FM: de beleving van Service
3. Motief en Context FM: de (moeder)organisatie
4. Ambitieniveau FM: wat pakken we op

IV Wat is er aan de Hand: Strategie, hoe doe je dat?

1. Strategisch Management

2. Strategisch venster

3. Analyse potentiële Relevantie

4. Interne Analyse

5. Synthese, Creatie, Weging en Keuze

6. Uitwerking en Implementatie

Richten en Structureren van Service

1. Overwegingen bij de Inrichting

2. Inrichtingsvormen

3. Samenwerkingsvormen

4. Leiding geven aan de verandering

Om Verder te Lezen

Over Servicemanagement en Klantbeleving

Over aspecten van de Facilitaire Functie

Over Leiderschap en Bedrijfscultuur

Over Strategievorming en Marketing

Over de Auteur

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Leiderschap in service