

Als adviseur op het vlak van branding, marketing en communicatie werkt(e) Andy voor meer dan honderd (inter)nationale vooraanstaande ondernemingen en merken. Hij neemt zitting in diverse raden van advies, was voorzitter van de raad van toezicht van Ziekenhuis Amstelland en lid van de raad van toezicht van Rotterdam Partners.
Meer over Andy MosmansOndernemingssucces
Hoe organisaties hun eigen toekomst creëren
Gebonden Nederlands 2006 9789013031867Samenvatting
Wat maakt een onderneming tot een succes? Sommige ondernemingen lijken meer dan andere in staat om op ene authentieke manier hun eigen toekomst te creëren. Deze 'industry shapers' spelen het klaar om continu te veranderen, zonder zichzelf daarbij te verliezen.
Andy Mosmans ondernam voor dit boek een zoektocht naar de onderliggende drivers van ondernemingssucces. Hij interviewde 39 bestuurders en commissarissen van 's lands meest bewonderde ondernemingen, in het boek ook wel 'legendaries' genoemd.
Andy Mosmans onderscheidt in 'Ondernemingssucces namelijk drie soorten ondernemingen:
- legendaries that make things happen
- laggards that watch things happen
- losers that wonder what happened
'Legendaries onderscheiden zich in essentie op drie manieren van de overige ondernemingen. Ze beschikken over een bovengemiddeld gevoel van identiteit. Ze bezitten een sterk ontwikkeld vermogen tot innovatie. En ze worden bestuurd door leiders die de dans tussen identiteit en innovatie in goede banen leiden. In 'Ondernemingssucces' is zowel theoretisch als praktisch uitgebreid aandacht voor de onderwerpen identiteit, innovatie en leiderschap. In deze gewijzigde herdruk zijn de jongste ontwikkelingen bij enkele legendaries verwerkt en werden ten opzichte van de eerste ruk uit 2004 twee extra interviews verwerkt.
Specificaties
Lezersrecensies
Geef uw waardering
Inhoudsopgave
Ten geleide
1. Organisaties en succesvol ondernemen
2. Identiteit in theorie en praktijk
3. Innovatie in theorie en praktijk.
4. Leiderschap in theorie en praktijk
5. Conclusie en executive summary
Bijlage lijst geïnterviewden
Literatuur
Noten
Rubrieken
- Advisering
- Algemeen management
- Coaching en trainen
- Communicatie en media
- Economie
- Financieel management
- Inkoop en logistiek
- Internet en social media
- IT-management / ICT
- Juridisch
- Leiderschap
- Marketing
- Mens en maatschappij
- Non-profit
- Ondernemen
- Organisatiekunde
- Personal finance
- Personeelsmanagement
- Persoonlijke effectiviteit
- Projectmanagement
- Psychologie
- Reclame en verkoop
- Strategisch management
- Verandermanagement
- Werk en loopbaan