Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Ondernemingssucces

Hoe organisaties hun eigen toekomst creëren

Gebonden Nederlands 2006 9789013031867
Niet leverbaar.

Samenvatting

Wat maakt een onderneming tot een succes? Sommige ondernemingen lijken meer dan andere in staat om op ene authentieke manier hun eigen toekomst te creëren. Deze 'industry shapers' spelen het klaar om continu te veranderen, zonder zichzelf daarbij te verliezen.

Andy Mosmans ondernam voor dit boek een zoektocht naar de onderliggende drivers van ondernemingssucces. Hij interviewde 39 bestuurders en commissarissen van 's lands meest bewonderde ondernemingen, in het boek ook wel 'legendaries' genoemd.
Andy Mosmans onderscheidt in 'Ondernemingssucces namelijk drie soorten ondernemingen:

- legendaries that make things happen
- laggards that watch things happen
- losers that wonder what happened

'Legendaries onderscheiden zich in essentie op drie manieren van de overige ondernemingen. Ze beschikken over een bovengemiddeld gevoel van identiteit. Ze bezitten een sterk ontwikkeld vermogen tot innovatie. En ze worden bestuurd door leiders die de dans tussen identiteit en innovatie in goede banen leiden. In 'Ondernemingssucces' is zowel theoretisch als praktisch uitgebreid aandacht voor de onderwerpen identiteit, innovatie en leiderschap. In deze gewijzigde herdruk zijn de jongste ontwikkelingen bij enkele legendaries verwerkt en werden ten opzichte van de eerste ruk uit 2004 twee extra interviews verwerkt.

Specificaties

ISBN13:9789013031867
Taal:Nederlands
Bindwijze:gebonden
Aantal pagina's:256
Druk:2
Hoofdrubriek:Marketing

Lezersrecensies

Wees de eerste die een lezersrecensie schrijft!

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Over Andy Mosmans

Drs. Andy P. Mosmans RM studeerde bedrijfseconomie aan de Erasmus Universiteit Rotterdam, is Register Marketeer en werkte achtereenvolgens bij Philips, FHV BBDO, BBDO Nederland, onderdeel van BBDO Worldwide, en ARA Groep, onderdeel van TBWA\Worldwide. Tegenwoordig opereert hij als adviseur, ondernemer en opleider vanuit Andy Mosmans & Company, Unknown Group, VENGEAN en het Institute for Branding and Business Development. Als adviseur op het vlak van branding, marketing en communicatie werkt(e) Andy voor meer dan honderd (inter)nationale vooraanstaande ondernemingen en merken. Hij neemt zitting in diverse raden van advies, was voorzitter van de raad van toezicht van Ziekenhuis Amstelland en lid van de raad van toezicht van Rotterdam Partners. Hij is lid van de Speakers Academy, auteur bij Adformatie en publiceert regelmatig in (internationale) vakbladen. Tevens doceert Andy de Branding MBA in 1 Day, is hij gastdocent bij diverse universiteiten en hogescholen in Nederland en visiting professor Strategic Brand Management in China bij Business School Netherlands-Asia in Shanghai, Beijing en Shenzen. Ook schreef hij de boeken Marketing-communicatie en chaos (1990, samen met prof. dr. Willem Verbeke), Merkenbeleid (1998/2003, samen met prof. dr. Roland van der Vorst), Corporate reputatie (1999/2001), Mosmans over marketing, merken en management (2003), Ondernemingssucces (2004/2005/2007/2008/2013), Branding NL (2008/2012/2013), Startup Branding (2017) en BRANDING (2022).

Andere boeken door Andy Mosmans

Inhoudsopgave

Voorwoord

Ten geleide

1. Organisaties en succesvol ondernemen
2. Identiteit in theorie en praktijk
3. Innovatie in theorie en praktijk.
4. Leiderschap in theorie en praktijk
5. Conclusie en executive summary

Bijlage lijst geïnterviewden

Literatuur

Noten

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Ondernemingssucces