De sensorrevolutie
Waarom slimme sensoren uw bedrijf drastisch zullen veranderen
Paperback Nederlands 2010 1e druk 9789013073935Samenvatting
Op het gebied van technologie zijn revolutionaire ontwikkelingen gaande. Denk daarbij aan de nanotechnologie en aan de verder gaande ontwikkeling van de ICT-technologie. Maar ook robotica, energie-, en watertechnologie staan aan de vooravond van spectaculaire ontwikkelingen.
Een technologie die in dit rijtje thuis hoort, is de sensortechnologie en meer in het bijzonder sensorsystemen. Dit zijn sensoren gekoppeld aan computerintelligentie.
'Smart sensors' eigenlijk. Zonder sensoren kan geen enkele technologie worden toegepast. De sensortechnologie is dan ook de enabler van alle andere technologieën. Ook hier is een groot aantal zeer ingrijpende ontwikkelingen gaande die zowel de samenleving als bedrijven en organisaties drastisch zullen veranderen.
Er is bijna geen economische, en in de toekomst ook maatschappelijke activiteit denkbaar zonder het gebruik van sensorsystemen. Deze technologie zal dan ook een grote invloed hebben op onze economische en maatschappelijke ontwikkeling. En daar gaat dit boek over. Stap in de wereld waarvan u niet had kunnen dromen dat die eraan komt.
Inclusief de privacyproblematiek.
Specificaties
Lezersrecensies
Inhoudsopgave
U kunt van deze inhoudsopgave een PDF downloaden
1. Introductie
2. Sensorstof tot nadenken
3. Op verkenning in het sensoruniversum
4. Waar zouden we zijn zonder sensoren?
5. Opsporen en volgen met rfid
6. Waar gaan we heen?
7. Wat willen we?
8. Sensorrevolutie: hype of deel van systeeminnovatie?
9. Achter de schermen 1: sensortechnologie
10. Achter de schermen 2: netwerktechnologie
11. Sensoren achter de dijk en in de dijk
Literatuur
Over de auteur
Anderen die dit boek kochten, kochten ook
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan