Lees verder
Dan Roam is auteur van 'Op de achterkant van een servet ('The Back of the Napkin') , dat door Fast Company werd uitgeroepen tot Best Business Book of the Year en door BusinessWeek tot Innovation and Design Book of the Year.
Meer over Dan RoamOp de achterkant van een servet
Problemen oplossen en ideeën verkopen met plaatjes
Gebonden Nederlands 2013 1e druk 9789013114546Samenvatting
'Geen betere manier om te bewijzen dat we iets goed begrijpen dan er een eenvoudig plaatje van te tekenen. En geen effectievere manier om een lastig vraagstuk op te lossen dan een pen te pakken en de onderdelen van het probleem te tekenen'.
Dat schrijft Dan Roam in deze internationale bestseller. Hij bewijst dat een simpele tekening op een bescheiden servetje effectiever kan zijn dan de meest gelikte PowerPoint-presentatie. Gebaseerd op twintig jaar ervaring en de jongste wetenschappelijke ontdekkingen rond hoe wij zien, leert Roam de lezer hoe je ieder probleem kunt verduidelijken of elk idee kunt verkopen met behulp van een simpele reeks tools.
Uitgeroepen tot beste innovatieboek van het jaar door BusinessWeek, beste businessboek van het jaar door Fast Company en businesscreativiteitboek van het jaar door de (London) Times.
"Een absolute must voor jongere generatie managers." BusinessWeek
Specificaties
Expertrecensies (3)
Lees verder
Lees verder
Lees verder
Lezersrecensies
Interviews en artikelen (1)
Over Dan Roam
Inhoudsopgave
Deel I: Inleiding
Altijd, iedereen, overal: problemen oplossen met plaatjes
1. Een totaal nieuwe manier om naar business te kijken
2. Welke problemen, welke plaatjes en wie is 'wij'?
3. Een gok die we niet kunnen verliezen: de vier stappen van visueel denken
Deel II: Ideeën ontdekken
Beter kijken, scherper zien, verder voorstellen: tools en regels voor goed visueel denken
4. Nee dank je, ik kijk alleen
5. De zes manieren van zien
6. De SKVIV: een praktische les in toegepast voorstellen
7. Raamwerken om te laten zien
Deel III: Ideeën ontwikkelen
De Visueel Denken MBA: aan de slag met visueel denken
8. Laten zien en de visueel denken MBA
9. Wie zijn onze klanten?
Plaatjes die een wie/wat-probleem oplossen
10. Hoeveel kopen het?
Plaatjes die een hoeveel-probleem oplossen
11. Waar zit onze business?
Plaatjes die een waar-probleem oplossen
12. Wanneer kunnen we alles in orde maken?
Plaatjes die een wanneer-probleem oplossen
13. Hoe kunnen we onze business verbeteren?
Plaatjes die een hoe-probleem oplossen
14. Waarom zouden we die moeite nemen?
Plaatjes die een waarom-probleem oplossen
Deel IV: Ideeën verkopen
Showtime!
15. Alles wat ik weet over business heb ik geleerd door laten-zien-en-vertellen
16. Conclusies trekken
Dankbetuigingen
Bijlage A:
De Tien (en een half ) Geboden van visueel denken
Bijlage B:
De wetenschap van visueel denken
Bijlage C:
Bronnen voor visueel denkers
Index
Vaak samen gekocht
Mensen die dit boek kochten, kochten ook...
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan