Lees verder
Chris Ertel gaf zeventien jaar lang strategische conversaties vorm als adviseur van senior executives uit Amerika’s grootste ondernemingen, overheidsinstellingen en non-profitorganisaties.
Meer over de auteursMoments of Impact - Nederlandse editie
Hoe je strategische conversaties ontwerpt die verandering versnellen
Gebonden Nederlands 2014 9789013122541Samenvatting
In onze snel veranderende wereld lopen leiders steeds vaker tegen chaotische, complexe uitdagingen aan die alleen in samenwerking kunnen worden opgelost. Maar de standaardmethoden voor het aanpakken van deze uitdagingen – met slides en data volgestouwde meetings of brainstormsessies die nergens heen leiden – bieden zelden resultaten die je daadwerkelijk verder brengen.
Goede strategische conversaties genereren doorbraakinzichten. Dat doen ze door de beste ideeën van mensen met uiteenlopende achtergronden en perspectieven te combineren. In dit boek kraken twee experts de code van creatieve, ‘collaboratieve’ probleemoplossingssessies die echt iets opleveren.
Chris Ertel en Lisa Solomon presenteren een eenvoudig, creatief proces dat leiders en hun teams helpt oplossingen te vinden voor hun neteligste problemen. Het fundament zijn tientallen jaren ervaring als innovatiestrateeg, ondersteund door het allerlaatste sociaalwetenschappelijk onderzoek, tientallen voorbeelden uit het echte leven en interviews met ruim honderd toonaangevende denkers, executives en collega-praktijkmensen. Het boek bevat een Starterskit van 60 pagina’s boordevol tools en tips om de aanpak in de praktijk te brengen.
"De definitie van waanzin is volgens sommigen: steeds hetzelfde doen en elk keer een ander resultaat verwachten. Ik vind dat ook een heel aardige omschrijving van de gemiddelde meeting. Wil je het vaste stramien doorbreken en je team de energie geven om echte problemen op te lossen, om nieuwe visies te creëren? Dan is Moments of Impact het boek om in huis te hebben."
Daniel H. Pink
Specificaties
Expertrecensies (2)
Lees verder
Lees verder
Lezersrecensies
Interviews en artikelen (1)
Over Chris Ertel
Over Lisa Kay Solomon
Inhoudsopgave
Een strategische conversatie vormgeven
1. Definieer je doel
2. Zorg voor uiteenlopende perspectieven
3. Kader de kwesties in
4. Creëer de juiste omgeving
5. Maak er een ervaring van
6. Het hoofd bieden aan de ‘ja-maars’
7. Maak er jouw moment van
Starterskit
Noten
Lijst van geïnterviewden
Over de auteurs
Index
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan