


Dr. A.A. den Boon is directeur van Daphne Communication Management B.V. Dit bedrijf is gespecialiseerd in trackingonderzoek.
Meer over Arie den BoonWebvertising
Online advertising & online marketing
Ingenaaid Nederlands 1999 1e druk 9789014063577Samenvatting
Marketing maakt gebruik van reclame, ook op internet. Internet is het snelst groeiende en het meest innovatieve medium van alle reclamemedia. Internetreclame is er in vele vormen. Je kunt online reclame maken via het World Wide Web, zogeheten webvertising, of via e-mail en nieuwsgroepen. Webvertising wordt steeds meer afgestemd op de individuele bezoeker van een Internetpagina: het is een onderdeel van de direct marketing campagne. Het grote verschil tussen de klassieke marketing en Internetmarketing is de veel grotere snelheid. Er kan in korte tijd veel worden verdiend maar ook veel worden verloren.
In dit CRM-cahier beschrijft Arie den Boon de verschillende vormen van webvertising. Daarbij vergeet hij de doelgroep en de kosten niet. De lezer die meteen wil proberen veel te verdienen, kan gebruik maken van een praktisch stappenplan voor webvertising.
Specificaties
Lezersrecensies
Inhoudsopgave
- Webvertising
- Het reclameproces
- Vergelijking met andere media
- Het doel van webvertising
- Webvertisingbestedingen
- Online marketing
- Webmarketing en e-commerce
2. Verschillende vormen van webvertising
- Banners en buttons
- Interstituals
- Pop-up windows
- Rich media
- Sponsorships
- Multimedia- mail
- Nieuwsbrieven
- Push-media
- Andere vormen en media
3. Doelgroep, bereik en kosten
- Doelgroepen
- Segmenteren
- Banners en adservers
- High traffic sites
- Bereik en frequentie
- Kosten
4. Effecten van webvertising
5. Stappenplan voor webvertising
- Stappenplan
- Marketingplan
- Inkoop
- Evaluatie
6. Do's en dont's van webvertising
7. Bronnen
Anderen die dit boek kochten, kochten ook
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan