Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Klantgericht veranderen

Ingenaaid Nederlands 2001 9789014068145
10
Voormalig top 10Totaal 25 dagen
Voormalig top 100Totaal 134 dagen
Dit product is niet leverbaar

Samenvatting

Vandaag de dag zijn veranderingsprocessen eerder regel dan uitzondering. Vrijwel elke organisatie en elke medewerker heeft er al dan niet regelmatig mee te maken. Is verandering altijd een verbetering? Dat zou het wel moeten zijn. Vaak is een reorganisatie echter niet anders dan het verplaatsen van activiteiten zonder noemenswaardige vooruitgang. Kortom, een onderwerp dat alle aandacht verdient.
In dit boek wordt het veranderingsproces vanuit elke discipline toegepast op de klant. Deze vormt immers het bestaansrecht van de onderneming. Centraal staat het P8-model, met behulp waarvan u snel en adequaat een analyse kunt maken van de processen binnen de organisatie. Het is een analyse-instrument, dat onder meer gebruikt kan worden voor het opzetten van een systeem voor total quality management. Ook legt de auteur een relatie tussen het P8-model en andere modellen waaronder ISO 9000, het EFQM-model en de Balanced Scorecard. De charme van dit boek zijn de vele, vaak zeer herkenbare, voorbeelden uit het dagelijks leven. In al deze voorbeelden staat - hoe kan het anders - de klant centraal. Leerzaam, soms amusant, maar ook confronterend.

Specificaties

ISBN13:9789014068145
Taal:Nederlands
Bindwijze:ingenaaid
Aantal pagina's:141
Druk:0
Hoofdrubriek:Organisatiekunde

Expertrecensies (1)

recensie
Klantgericht veranderen
Joost Naafs | 18 april 2001
Kwaliteit en klantgerichtheid zijn veel gehoorde begrippen; soms weinig zeggend maar door iedere organisatie o zo gewenst. In het boek van De Beer wordt duidelijk dat de twee begrippen alles met elkaar te maken hebben.
Lees verder

Lezersrecensies

1.5 van de 5
2 stemmen
0
0
0
1
1

Inhoudsopgave

Inleiding

1. Kwaliteit en klantgerichtheid
2. Wat willen de klanten?
3. Processen en procesindicatoren
4. Het P8-model
5. Toepassingen van het P8-model
6. Relaties met andere modellen
7. Kwaliteit is veranderen
8. Casus: business process re-engineering van een energiebedrijf

Bijlage

Literatuur

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Klantgericht veranderen