VOORDEEL - 54% korting
,

Het definitieve marketingplan

Zonder keuze geen richting

Ingenaaid Nederlands 2000 1e druk 9789014068220
10
Voormalig top 10Totaal 6 dagen
Voormalig top 100Totaal 147 dagen
Dit product is niet leverbaar
VOORDEEL - 54% korting

Samenvatting

Alle organisaties willen marketingplannen. Ze maken deze plannen zelf of huren er een specialist voor in. Van die plannen verdwijnt 75 procent in de la. Ze worden niet uitgevoerd. De hoofdreden is dat er geen keuzen worden gemaakt. Daarnaast zijn plannen vaak te theoretisch of te ingewikkeld. Vaak is niet duidelijk waartoe het marketingplan moet leiden. Als adviseurs hebben Sicco Santema en Jeroen van de Rijt een schat aan ervaring in het ontwikkelen van marketingplannen voor organisaties. Zij schreven er een uiterst praktisch boek over. Santema en van de Rijt laten zien hoe een abstract doel met behulp van een plan van aanpak vertaald kan worden naar gerichte activiteiten.

Specificaties

ISBN13:9789014068220
Trefwoorden:marketingplan
Taal:Nederlands
Bindwijze:ingenaaid
Aantal pagina's:71
Druk:1
Hoofdrubriek:Marketing

Lezersrecensies

3.0 van de 5
4 stemmen
0
2
1
0
1

Over Jeroen van de Rijt

Jeroen is een expert op het gebied van uitkomstgericht inkopen. Hij wordt beschouwd als thought-leader in Best Value in Europa en is co-auteur van het boek "Relationele Contracten" en van drie Nederlandse boeken over Best Value (“Prestatieinkoop”, “Best Value Werkt” en “Best Value Stroomt”). Zijn boek “Prestatieinkoop” is in 2016 vertaald in het Noors en in het Pools. Hij heeft tevens diverse artikelen en whitepapers geschreven over relationeel contracteren en Vested Outsourcing. Hij is medeoprichter van het boutique adviesbureau Prowez / Best Value Group en heeft tientallen organisaties begeleid bij inkoopprofessionalisering en ketensamenwerking. Jeroen is een veelgevraagd spreker, in binnen- en buitenland en is verbonden aan NEVI. Hij is tevens Vested Faculty member van de University of Tenessee.

Andere boeken door Jeroen van de Rijt

Inhoudsopgave

Voorwoord

Theorie achter de methodiek

1. Praktijkervaringen met marketingplanning
2. Het basisprincipe van de methode: keuzen maken
3. Uitwerking van de methode
4. Samenvatting

Voorbeeld marketingplan installfix

5. De fundamenten
6. Uitdagingen marketingplan installfix
7. Kiezen van de activiteiten van installfix
8. Implementatie en monitoring
9. Tot slot

Werkbladen

1. Samenvatting SWOT-analyse
2. Confrontatiematrix
3. Team scoreblad go-no go-criteria
4. Team scoreblad overige criteria
5. Projectplanning

Literatuur

Managementboek Top 100

Rubrieken

    Personen

      Trefwoorden

        Het definitieve marketingplan