Strategie in actie
De strategie-implementatie nader belicht
Gebonden Nederlands 2000 9789014072081Samenvatting
Strategische keuzes worden gemaakt in het vooruitzicht van een nieuwe en betere situatie voor de onderneming. Of dat zal lukken is de vraag. De resultaten van bijvoorbeeld fusies en overnames zijn niet bemoedigend. In dit boek wordt het al of niet slagen van strategie-implementatie nader onderzocht. De auteur heeft vanuit zijn praktijk van organisatie-adviseur een aantal theorieën en modellen ontwikkeld die hun nut in de praktijk hebben bewezen en verwijst in de tekst regelmatig naar actuele wetenschappelijke bijdragen uit de literatuur. Dit boek integreert theorie en praktijk. De structuur komt daarbij overeen met het implementatieproces zelf: enerzijds het concipiëren van de toekomstige organisatie, anderzijds het managen van het implementatieproces en de factoren die daarbij een rol spelen. Tot slot worden acht cases besproken die een relatie leggen met de besproken concepten.
Specificaties
Lezersrecensies
Inhoudsopgave
1. Inleiding
2. Strategie - implementatie in beeld
3. Het concipiëren van de 'nieuwe situatie'
4. Strategie-implementatie als proces
5. Kwaliteit van de veranderingsrichting
6. Veranderingsdruk
7. Acceptatie van de verandering
8. Leercondities creëren
9. Structureren van strategie-implementatie
10. Voorbeelden van strategie-implementaties
Tot slot
Anderen die dit boek kochten, kochten ook
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan