Van trends naar brands
Gebonden Nederlands 2001 9789014079646Samenvatting
Een fundament voor een nieuw vakgebied, dat is wat Hilde Roothart en Wim van der Pol voor ogen hadden bij het beschrijven van een methode om trend en brand management met elkaar te integreren. Geen mistige voorspellingen en ook geen inventarisatie van merkenmodellen, maar nieuwe inzichten over de relatie tussen trendonderzoek en merkenbeleid. Aan de hand van Futuring, het ontwikkelen van een visie op de toekomst en Domaining, het structureren van een merkenportfolio, wordt uiteengezet hoe organisaties kunnen inspelen op ontwikkelingen en merken onderling op elkaar af kunnen stemmen.
De integratie van trend- en merkenbeleid staat in dit boek voorop. Het combineert analytische methodes voor onderzoek naar trends en merken met visuele ideeën en inspiratie voor visieontwikkeling en het opbouwen van merkrelaties. Organisaties hoeven trends niet langer als oppervlakkige verschijnselen of als bedreigingen te beschouwen. En merken hoeven niet ten onder te gaan door de invloed van veranderingen en ontwikkelingen maar kunnen ze meegroeien en meebewegen.
Specificaties
Lezersrecensies
Inhoudsopgave
Inleiding - Niets is zeker
1. Trends in soorten en maten
2. Trends en consumentenwaarden
3. Futuring als methode
Deel 2 - Trends
Inleiding - Vervagende grenzen
4. Maatschappelijke trends
5. Consumententrends
6. Markttrends
Deel 3 - Domaining
Inleiding - Waardecreatie
7. Inleidende principes
8. Netwerkbranding
9. De methode
Deel 4 - Brand in time
Inleiding - Methode voor plaatsbepaling in de tijd
10. Futuring en domaining
11. Blok A Futuring
12. Blok B Brand domain match
13. Blok C Futuring
14. Blok D Brand domain network
Ten slotte
Literatuur
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan