Webvertising

Tools voor een effectieve campagne

Gebonden Nederlands 2002 9789014087221
Dit product is niet leverbaar

Samenvatting

Door de sterk dalende doorklikratio's van banners wordt de waarde van adverteren op het Web door veel marketeers ter discussie gesteld. Maar is het wel terecht om op basis van de hoogte van de doorklikratio uitspraken te doen over de effectiviteit van webvertising? Bestaan er geen andere maatstaven om het effect van webvertising te bepalen? Wat betekent reclame-effectiviteit eigenlijk? En: welke factoren beïnvloeden de effectiviteit van webadvertenties?

'Webvertising: tools voor een effectieve campagne' geeft onder meer antwoord op deze vragen en biedt marketeers vele analyses en praktische tips voor het ontwikkelen van webadvertenties die wel werken. Webvertisingdeskundige Klaas Weima presenteert op toegankelijke en objectieve wijze verschillende definities, concepten, doelstellingen en effectmaatstaven. De bevindingen in het boek zijn onder meer gestoeld op een wetenschappelijk onderzoek waarbij de effectiviteit van een groot aantal webadvertenties is onderzocht.

'Webvertising: tools voor een effectieve campagne' levert hierdoor een belangrijke bijdrage aan een verdere standaardisering van de branche. Het is bedoeld voor een ieder die werkzaam is in de marketing- en communicatie-industrie en op de hoogte wil blijven van de ontwikkelingen in zijn of haar vakgebied.

Specificaties

ISBN13:9789014087221
Trefwoorden:online advertising
Taal:Nederlands
Bindwijze:gebonden
Aantal pagina's:165
Druk:0

Lezersrecensies

Wees de eerste die een lezersrecensie schrijft!

Over Klaas Weima

Klaas Weima is ondernemer, schrijver, spreker en podcastmaker. Hij schreef de bestseller Verdiende aandacht en blogt voor Marketingfacts. Daarnaast is hij oprichter van Energize, het marketingbureau voor verdiende aandacht. Klaas heeft een vaste rubriek in Adformatie, is gastdocent aan de Nyenrode Business Universiteit en host van de prijswinnende podcast CMOtalk. www.energize.nl/aandachtsmarketing

Andere boeken door Klaas Weima

Inhoudsopgave

Inleiding

1. Online adverteren
2. Effect en doelstellingen
3. Meten en betalen
4. Effectieve webadvertenties
5. Kritische succesfactoren

Tot slot: Webvertising ter discussie
Webvertising ABC
Literatuur
Register
Over de auteur

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Webvertising