

Klaas Weima is ondernemer, schrijver, spreker en podcastmaker. Hij schreef de bestseller Verdiende aandacht en blogt voor Marketingfacts.
Meer over Klaas WeimaWebvertising
Tools voor een effectieve campagne
Gebonden Nederlands 2002 9789014087221Samenvatting
Door de sterk dalende doorklikratio's van banners wordt de waarde van adverteren op het Web door veel marketeers ter discussie gesteld. Maar is het wel terecht om op basis van de hoogte van de doorklikratio uitspraken te doen over de effectiviteit van webvertising? Bestaan er geen andere maatstaven om het effect van webvertising te bepalen? Wat betekent reclame-effectiviteit eigenlijk? En: welke factoren beïnvloeden de effectiviteit van webadvertenties?
'Webvertising: tools voor een effectieve campagne' geeft onder meer antwoord op deze vragen en biedt marketeers vele analyses en praktische tips voor het ontwikkelen van webadvertenties die wel werken. Webvertisingdeskundige Klaas Weima presenteert op toegankelijke en objectieve wijze verschillende definities, concepten, doelstellingen en effectmaatstaven. De bevindingen in het boek zijn onder meer gestoeld op een wetenschappelijk onderzoek waarbij de effectiviteit van een groot aantal webadvertenties is onderzocht.
'Webvertising: tools voor een effectieve campagne' levert hierdoor een belangrijke bijdrage aan een verdere standaardisering van de branche. Het is bedoeld voor een ieder die werkzaam is in de marketing- en communicatie-industrie en op de hoogte wil blijven van de ontwikkelingen in zijn of haar vakgebied.
Specificaties
Lezersrecensies
Inhoudsopgave
1. Online adverteren
2. Effect en doelstellingen
3. Meten en betalen
4. Effectieve webadvertenties
5. Kritische succesfactoren
Tot slot: Webvertising ter discussie
Webvertising ABC
Literatuur
Register
Over de auteur
Anderen die dit boek kochten, kochten ook
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan