Probleemgebied Marketing II: De marktinstrumenten

Derde druk

Gebonden Nederlands 1999 9789020724622
Dit product is niet leverbaar

Samenvatting

In vrijwel iedere moderne organisatie speelt marketing een cruciale rol. Dit weerspiegelt zich in de centrale rol die strategische en operationele marketingplanning in organisaties inneemt. Hoe marketingbeslissingen genomen kunnen worden en hoe marketingplannen opgesteld moeten worden zijn vraagstukken die in dit boek aan de orde komen.
Ook in deze herziene uitgave is gekozen voor een managementbenadering van het probleemgebied marketing. In deze versie wordt aandacht geschonken aan nieuwe onderwerpen als relatiemarketing, corporate image, netwerken en niching en een geheel nieuw hoofdstuk schenkt uitvoerig aandacht aan promoties. Gebruik makend van uiteenlopende zienswijzen, methoden en technieken, komt Leeflang tot oplossingen voor een veelheid van vraagstukken op marketinggebied.

Specificaties

ISBN13:9789020724622
Trefwoorden:marketing
Taal:Nederlands
Bindwijze:gebonden
Aantal pagina's:730
Druk:0
Hoofdrubriek:Marketing

Lezersrecensies

3.0 van de 5
1 stem
0
0
1
0
0

Over Peter Leeflang

Prof. dr. Peter Leeflang is als hoogleraar Marketing verbonden aan de Economische Faculteit van de Rijksuniversiteit Groningen. Sinds 1998 is hij tevens hoogleraar aan het European Institute for Advanced Studies in Management te Brussel.

Andere boeken door Peter Leeflang

Inhoudsopgave

band II
Probleemgebied marketing
II De marktinstrumenten

Voorwoord

Schematisch overzicht van enkele mogelijkheden om dit boek te gebruiken

Deel 4 - De marketingmix

17. Organisatiestrategieën en marketing strategieën
18. Marktsegmentatie en segmentatiestrategieën
19. De levenscyclus

Deel 5 - Product- en assortimentsbeslissingen

20. Productbeslissingen
21. Assortimentsbeslissingen
22. Productontwikkeling

Deel 6 - Distributiebeslissingen

23. Distributiebeslissingen
24. Strategische distributiebeslissingen
25. Fysieke distributiebeslissingen

Deel 7 - Prijsbeslissingen

26. Strategische prijsbeslissingen
27. Operationele prijsbeslissingen

Deel 8 - Verkoopbevorderingsbeslissingen

28. Verkoopbevordering, een inleidend overzicht
29. Reclamebeslissingen 1: inleiding
30. Reclamebeslissingen 2: reclamemodellen
31. Reclamebeslissingen 3: keuze centrale thema en budgetbepaling
32. Reclamebeslissingen 4: allocatie reclamebudget en de operationele creatieve beslissingen
33. Persoonlijk verkoopbeslissingen
34. Promoties

Deel 9 - Marketingplanning

35. Marketingplanning: proces, procedure en plan
36. Methoden en technieken van strategische marketingplanning

Referenties
Namenregister
Zakenregister

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Probleemgebied Marketing II: De marktinstrumenten