

Prof. dr. Peter Leeflang is als hoogleraar Marketing verbonden aan de Economische Faculteit van de Rijksuniversiteit Groningen.
Meer over Peter LeeflangProbleemgebied Marketing II: De marktinstrumenten
Derde druk
Gebonden Nederlands 1999 9789020724622Samenvatting
In vrijwel iedere moderne organisatie speelt marketing een cruciale rol. Dit weerspiegelt zich in de centrale rol die strategische en operationele marketingplanning in organisaties inneemt. Hoe marketingbeslissingen genomen kunnen worden en hoe marketingplannen opgesteld moeten worden zijn vraagstukken die in dit boek aan de orde komen.
Ook in deze herziene uitgave is gekozen voor een managementbenadering van het probleemgebied marketing. In deze versie wordt aandacht geschonken aan nieuwe onderwerpen als relatiemarketing, corporate image, netwerken en niching en een geheel nieuw hoofdstuk schenkt uitvoerig aandacht aan promoties. Gebruik makend van uiteenlopende zienswijzen, methoden en technieken, komt Leeflang tot oplossingen voor een veelheid van vraagstukken op marketinggebied.
Specificaties
Lezersrecensies
Inhoudsopgave
Probleemgebied marketing
II De marktinstrumenten
Voorwoord
Schematisch overzicht van enkele mogelijkheden om dit boek te gebruiken
Deel 4 - De marketingmix
17. Organisatiestrategieën en marketing strategieën
18. Marktsegmentatie en segmentatiestrategieën
19. De levenscyclus
Deel 5 - Product- en assortimentsbeslissingen
20. Productbeslissingen
21. Assortimentsbeslissingen
22. Productontwikkeling
Deel 6 - Distributiebeslissingen
23. Distributiebeslissingen
24. Strategische distributiebeslissingen
25. Fysieke distributiebeslissingen
Deel 7 - Prijsbeslissingen
26. Strategische prijsbeslissingen
27. Operationele prijsbeslissingen
Deel 8 - Verkoopbevorderingsbeslissingen
28. Verkoopbevordering, een inleidend overzicht
29. Reclamebeslissingen 1: inleiding
30. Reclamebeslissingen 2: reclamemodellen
31. Reclamebeslissingen 3: keuze centrale thema en budgetbepaling
32. Reclamebeslissingen 4: allocatie reclamebudget en de operationele creatieve beslissingen
33. Persoonlijk verkoopbeslissingen
34. Promoties
Deel 9 - Marketingplanning
35. Marketingplanning: proces, procedure en plan
36. Methoden en technieken van strategische marketingplanning
Referenties
Namenregister
Zakenregister
Anderen die dit boek kochten, kochten ook
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan