Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Merkenmanagement

Theorie en toepassing van het ontwikkelen, beheren en beschermen van merken en merkenportfolio's

Paperback Nederlands 2002 9789020732085
Niet leverbaar.

Samenvatting

Merkenmanagement staat bij ondernemingen sterk in de belangstelling. Een van de drijvende krachten hierachter is dat merken van grote waarde zijn voor een organisatie om zich te onderscheiden. In 'Merkenmanagement' zijn bevindingen uit de theorie en de praktijk geïntegreerd, waardoor dit interdisciplinaire vakgebied voor de lezer inzichtelijk wordt gemaakt. Naast merkontwikkeling wordt uitvoerig aandacht geschonken aan het beheren en beschermen van merken en merkenportfolio' s. Niet alleen wordt stilgestaan bij instrumenten die gebruikt kunnen worden voor merken die een hoog marketingcommunicatiebudget ter beschikking hebben, maar ook worden instrumenten besproken voor merken waarvoor een lager budget is gereserveerd.

'Merkenmanagement' is geschreven voor al degenen die een beter inzicht willen hebben in het ontwikkelen, beheren en beschermen van merken en merkportfolio' s. Het boek is geschikt voor onderwijsdoeleinden op HBO en universitair niveau. De illustraties en talrijke overzichten maken dit boek tevens geschikt als overzichtswerk voor professionals.

Specificaties

ISBN13:9789020732085
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:411
Uitgever:Noordhoff
Druk:2
Verschijningsdatum:1-1-2002
Hoofdrubriek:Marketing

Lezersrecensies

3.2 van de 5
6 stemmen
2
1
1
0
2

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Over Rik Riezebos

Dr. Rik Riezebos is algemeen directeur van eurib/ European Institute for Brand Management een kennisinstituut op het gebied van brand, design & reputatiemanagement. Rik Riezebos is auteur van het standaardwerk 'Merkenmanagement' (1996, 2002), waarvan ook een Engelse en een Chinese editie is verschenen.

Andere boeken door Rik Riezebos

Inhoudsopgave

Inleiding

1. Geschiedenis van het merk
2. De keuze voor een merkenstrategie
3. Analyse van het merkartikel
4. Betekenis geven aan het merk
5. Twee routes van merkontwikkeling
6. De merknaam als centrale spil
7. Rol van design bij merkontwikkeling
8. Invloed van reclame op merkontwikkeling
9. Juridische bescherming van merken
10. Van merkartikel naar merkenportfolio
11. Kapitalisatie op een succesvol merk
12. Kritieke succesfactoren bij merkbeschadiging
13. Waarde van een merk voor de onderneming

Noten

Bijlagen:
1. Partijstrategieën en bijbehorende vormen van prijsbeleid en prijsmethoden
2. De Rokeach Value Survey (RVS)
3. Criteria voor diverse merkenstrategieën
4. Internationale classificatie van waren en diensten ten behoeve van de inschrijving van merken
5. Overzicht van incidenten met merken
6. Richtlijnen voor een recall-advertentie

Literatuur

Auteursindex

Merk- en bedrijfsnaamindex

Trefwoordenregister

Over de auteurs

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Merkenmanagement