Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Marketing

Ingenaaid Nederlands 2003 2e druk 9789020732566
Voormalig top 100Totaal 39 dagen
Dit product is niet leverbaar

Samenvatting

'Marketing' is een boek waarmee studenten aan het WO zich snel de basis van het vakgebied eigen kunnen maken. De kernbegrippen waaruit marketing is opgebouwd worden systematisch besproken, aan de hand van acht stappen van het marketingplanningproces. Peter Leeflang schenkt ruime aandacht aan nieuwere onderwerpen als het 'customer concept', de waardenstrategieën ('value disciplines'), customer relationship management (CRM), database-marketingsystemen, relatiemarketing, nieuwe segmentatie- en marktonderzoeksmethoden, distributiekanalen en communicatiemogelijkheden.

Verder bevat dit boek veel recente kennis over de werking van markten en marketing. Zo wordt aandacht geschonken aan specifieke 'probleemvelden' zoals industriële marketing en marketing van diensten. Daarbij wordt ruimschoots geput uit de moderne marketingliteratuur.
'Marketing' bevat tal van recente praktijkvoorbeelden (kaders) en minicases. Het werkboek bevat cases, vraagstukken en multiple-choicevragen.

Specificaties

ISBN13:9789020732566
Trefwoorden:marketing
Taal:Nederlands
Bindwijze:ingenaaid
Aantal pagina's:601
Druk:2
Hoofdrubriek:Marketing

Lezersrecensies

4.0 van de 5
1 stem
0
1
0
0
0

Over Peter Leeflang

Prof. dr. Peter Leeflang is als hoogleraar Marketing verbonden aan de Economische Faculteit van de Rijksuniversiteit Groningen. Sinds 1998 is hij tevens hoogleraar aan het European Institute for Advanced Studies in Management te Brussel.

Andere boeken door Peter Leeflang

Inhoudsopgave

Inleiding

Deel 1 - Huidig strategisch profiel

1. Inleiding tot het probleemgebied marketing
2. Marketing als visie
3. Probleemgebied marketing
4. Marketing als verzameling activiteiten
5. Strategische planning van marketingactiviteiten

Deel 2 - Analyse van de externe omgeving

6. Variabelen in de externe omgeving
7. Variabelen in de externe omgeving: markten en marktvraag
8. Consumentengedrag

Deel 3 - Analyse van de interne omgeving

9. Interne omgeving - organisatorische aspecten van marketing

Deel 4 - Gegevens en informatie

10. Marketinginformatiesystemen
11. Marktonderzoek

Deel 5 - Confrontatie van de externe omgeving met de interne omgeving

12. Confrontatie van de externe omgeving met de interne omgeving

Deel 6 - Definiëring organisatiedoelstellingen en organisatiestrategieën

13. Relaties tussen organisatiestrategieën en marketingstrategieën

Deel 7a - Marketingstrategieën

14. Segmenteren en positioneren
15. De levenscyclus

Deel 7b - Beslissingen binnen de marketingmix

16. Product en assortimentsbeslissingen
17. Distributiebeslissingen
18. Prijsbeslissingen
19. Verkoopbevorderingsbeslissingen
20. Reclamebeslissingen
21. Persoonlijke-verkoopbeslissingen
22. Promoties

Deel 8 - Uitvoeringen evaluatie

23. Marketingplanning
24. Strategische marketingplanning

Literatuuroverzicht
Over de auteur
Illustratieverantwoording
Register

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Marketing