Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
, ,

Marketing Strategy & Organization

Building Sustainable Business

Paperback Engels 2009 9789020987843
Niet leverbaar.

Samenvatting

Traditionele tekstboeken over (strategische) marketing worden vaak beperkt tot een theoretische beschrijving hoe een organisatie met denkbeeldige concurrentie moet opereren. 'Marketing Strategy & Organization' biedt een manier van denken en een methode waarmee organisaties daadwerkelijk hun concurrentiekracht kunnen verbeteren en behouden.

Het boek bediscussieert vijf vragen in het strategische domein waar managers en leiders van wakker liggen:
1. Hebben we een adequaat beeld van onze interne en externe omgeving? Hoe concurreren we momenteel?
2. Wat is onze strategische ambitie?
3. Waar en hoe zouden we in de toekomst moeten concurreren? Hoe kunnen we onze strategische opties optimaal evalueren?
4. Hoe kunnen we ons doel bereiken in de toekomst? Hoe kunnen we marketingplannen succesvol implementeren?
5. Wat zal het resultaat van onze strategie in de toekomst zijn? Voor onze klanten, onze aandeelhouders, onze werknemers en andere belanghebbenden?

'Marketing Strategy & Organization' schudt u wakker met de antwoorden op deze vragen. De manager krijgt handreikingen om strategische marketingproblemen en -oplossingen te herkennen en te vinden. Ook adviseurs hebben met dit boek een duidelijk en innovatief referentiekader (met vele oefeningen) in handen.

'Marketing Strategy & Organization' is de vertaling en herziening van 'Visionaire marketing'.

Specificaties

ISBN13:9789020987843
Taal:Engels
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:280
Uitgever:LannooCampus
Druk:2
Hoofdrubriek:Marketing

Lezersrecensies

4.8 van de 5
9 stemmen
1
0
0
0
0

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Over Rudy Moenaert

Prof. dr. Rudy Moenaert (1961) is hoogleraar strategische marketing aan TIAS School for Business and Society (Tilburg) en gastprofessor aan Antwerp Management School. Hij is een West-Vlaming met een hoog rock-’n-rollgehalte. Het werkterrein van Rudy Moenaert is strategische marketing en innovatie, voornamelijk in business-to-business bedrijven en dienstenorganisaties. Hij publiceert in de internationale toptijdschriften en is een gepassioneerd docent, die ook ondernemingen begeleidt in hun marktplanning. Rudy Moenaert is auteur van De pijn van het ondernemen (LannooCampus 2012) en coauteur van Marketing Strategy & Organisation. Building Sustainable Business (LannooCampus 2011, 2de editie). Hij houdt van de bourgondische genoegens van het leven, sport, reizen en motorrijden. Je kunt hem bereiken via www.moenaert.be en volgen via Twitter (@moenaert).

Andere boeken door Rudy Moenaert

Over Henry Robben

Prof. dr. Henry Robben (1960) is geboren in Winnipeg (Canada) en groeide op in het zuiden van Nederland. Sinds 1997 is hij hoogleraar marketing aan de Nyenrode Business Universiteit. Als gasthoogleraar vertoeft hij regelmatig aan universiteiten in binnen- en buitenland. Hij treedt regelmatig op als keynotespreker en als adviseur bij bedrijven. Zijn interesses betreffen strategische marketing, innovatiemanagement en strategische-besluitvormingsprocessen. Publicaties verschenen onder andere in het Journal of Product Innovation Management, het International Journal of Research in Marketing en R&D Management. Daarnaast is hij coauteur van diverse managementboeken. In zijn vrije tijd leest hij alles wat voor zijn neus komt, speelt hij games, fietst hij graag en geniet hij van het edele voetbalspel, onder andere van Oranje. Beginnend maar enthousiast liefhebber van de goede dingen in het leven, eerder omnivoor dan connaisseur. In staat te inspireren en te bouwen, reist voor zijn plezier. Benader hem via www.henryrobben.com en volg hem via @henryrobben.

Andere boeken door Henry Robben

Over Peter Gouw

Drs. Peter Gouw studeerde bedrijfseconomie aan de Erasmus Universiteit (Marktanalyse en Bedrijfsstatistiek) en is sinds 1999 werkzaam bij GfK. Gouw is een ervaren manager op het snijvlak van Marktonderzoek, Marketing & ICT en is verantwoordelijk voor de markten Toerisme, Energie, Telecom, Charitas en Automotive.

Andere boeken door Peter Gouw

Inhoudsopgave

About the authors
Preface by Abbie Griffin
Acknowledgements

1. The business roadmapping cycle
The marketing concept
Visionary marketing
The challenge
Structure of the book

2. Understanding the business
Defining the business
Customer analysis
Customer value proposition
Business model
Business roadmapping audit: questions for the marketer

3. Understanding the environment
The business environment
Portfolio analysis
Marketing intelligence
Business roadmapping audit: questions for the marketer

4. Strategic Ambition
The role of marketing in the corporation
The sustainability of competitive advantage
Strategic ambition
Leadership
Business roadmapping audit: questions for the marketer

5. A concept of the future
Pillars of sustainable business
Market making
Market hunting
Market farming
The rules of engagement
Business roadmapping audit: questions for the marketer

6. Shaping the future
Ideation of strategic options
Selecting strategic options
Business roadmapping audit: questions for the marketer

7. Commmitment to execution
Running and changing the company
Seeing the need
Starting up the organisation
Sustain the efforts
Business roadmapping audit: questions for the marketer

8. Return on business
Return on business
Value capture and value creation
Business exploitation and business exploration
Synthesis
Business roadmapping audit: questions for the marketer

Annex
Index
Notes

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Marketing Strategy & Organization