Lees verder
oprichter, Core Quality International, auteur van 'Bezieling en kwaliteit in organisaties'.
Meer over de auteursHet is niet te geloven
Van reactief naar creatief leiderschap
Gebonden Nederlands 2006 1e druk 9789021580166Samenvatting
Voor het eerst geeft een topmanager op een directe manier inzicht in zijn huidige werk en stelt zich daarmee kwetsbaar op. Guust Verpaalen maakt deel uit van de directie van Philip Morris en geeft zijn originele en in de praktijk getoetste visie op leiderschap en op de problemen die hij in zijn werk heeft ervaren. Daniel Ofman was als consultant nauw betrokken bij die praktijk. Hij becommentarieert die verhalen en geeft er een theoretische verdieping aan.
Samen doen zij iets unieks: ze leggen de lezer geen vooraf getrokken conclusies voor, maar vragen mee te gaan in hun zoektocht naar resultaten. Zowel de manager als de coach laat zien dat succes niet ligt in een instrumentele kijk op mensen en processen, maar in een integrale benadering.
Specificaties
Expertrecensies (2)
Lees verder
Lees verder
Lezersrecensies
Over Daniel Ofman
Over Guust Verpaalen
Inhoudsopgave
Dialoog
1. Opmaat van Daniel
2. Opmaat van Guust
Deel 1 - Het concept
3. Het drie-poot ontwikkelingsconcept
4. Het drie-lenzen ontwikkelingsconcept
5. Onderscheiden of afscheiden?
6. Naar een integrale aanpak
Deel 2 - De praktijk
7. Waarderen
8. Luisteren
9. Ja-zeggen
10. Vertrouwen
11. Niet doen
12. Kiezen
13. Accepteren
Deel 3 - De ingrediënten
14. Tijdspad ontwikkelingstraject Philip Morris Holland
15. Leertrajecten en ontwikkelingsprogramma's LOP, LIB & TOP
16. Transitieprocessen en pijn
17. Kernkwaliteiten
18. Commitment
19. Cultuuranalyses
Van reactiviteit naar creativiteit
Bronnen
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan