Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
,

Het is niet te geloven

Van reactief naar creatief leiderschap

Gebonden Nederlands 2006 1e druk 9789021580166
Voormalig top 100Totaal 111 dagen
Dit product is niet leverbaar

Samenvatting

Voor het eerst geeft een topmanager op een directe manier inzicht in zijn huidige werk en stelt zich daarmee kwetsbaar op. Guust Verpaalen maakt deel uit van de directie van Philip Morris en geeft zijn originele en in de praktijk getoetste visie op leiderschap en op de problemen die hij in zijn werk heeft ervaren. Daniel Ofman was als consultant nauw betrokken bij die praktijk. Hij becommentarieert die verhalen en geeft er een theoretische verdieping aan.

Samen doen zij iets unieks: ze leggen de lezer geen vooraf getrokken conclusies voor, maar vragen mee te gaan in hun zoektocht naar resultaten. Zowel de manager als de coach laat zien dat succes niet ligt in een instrumentele kijk op mensen en processen, maar in een integrale benadering.

Specificaties

ISBN13:9789021580166
Taal:Nederlands
Bindwijze:gebonden
Aantal pagina's:144
Druk:1
Hoofdrubriek:Leiderschap
ISSN:

Expertrecensies (2)

recensie
Het is niet te geloven
Peter de Roode | 7 januari 2008
Met enige scepsis begon ik aan het boek 'Het is niet te geloven', omdat ik vreesde dat Ofman vooral eerder werk zou gaan 'herhalen', en de lezer wederom met de onvermijdelijke kernkwaliteiten en de aspecten 'het', 'ik' en 'wij' zou worden geconfronteerd. Die scepsis werd al snel weggenomen. Niet door het feit dat de kernkwaliteiten en genoemde aspecten achterwege blijven, maar juist omdat ze nu zo helder verwoord worden tegen de achtergrond van een bestaande context en wel de 'Philip Morris-organisatie'. Ofman heeft dit boek geschreven samen met Guust Verpaalen, algemeen directeur van Philip Morris. Het boek beschrijft de zoektocht die is afgelegd om de vraag te beantwoorden hoe men in de organisatie aan bewustwording kon gaan doen en hoe men uit de comfortzone kon komen.
Lees verder
recensie
Het is niet te geloven
Gert-Jan Smit | 27 december 2006
'HET is niet te geloven' - het nieuwste boek van Daniel Ofman, bekend van 'Bezieling en Kwaliteit in Organisaties', en co-auteur Guust Verpaalen, directielid van sigarettenfabrikant Philip Morris - gaat over het integreren van drie verschillende invalshoeken om organisatievraagstukken aan te pakken. Een leider onderscheidt zich van een manager door het vermogen om die verschillende invalshoeken te integreren tot één samenhangende, integrale benadering.
Lees verder

Lezersrecensies

3.8 van de 5
5 stemmen
1
3
0
1
0

Over Daniel Ofman

Daniel Ofman is oprichter van Core Quality International, een organisatieontwikkelingbureau dat zich bezig wil houden met zaken die de kern raken. Hij werd bekend door zijn bestseller Bezieling en Kwaliteit in Organisaties (1992) waarin hij voor het eerst het kernkwadrant® introduceerde. Sindsdien zijn zijn boeken vertaald in het Engels, Frans, Duits, Italiaans, Noors, Zweeds, Deens en Russisch. Zijn meest uitgebreide werk over kernkwaliteiten (Hé, Ik daar...?!) verscheen in 2007. Samen met consulting partners in die landen richt hij zich tegenwoordig op het internationaal verspreiden van zijn gedachtengoed. Daarnaast ontwikkelt hij digitale toepassingen zoals iPhone en Android apps (Core Quality). Het laatste nieuws over Ofman is te vinden op zijn website www.corequality.eu.

Andere boeken door Daniel Ofman

Over Guust Verpaalen

Guust Verpaalen bekleedde verschillende managementfuncties bij Philip Morris International en is momenteel Area Vice President Northern Europe. Ten tijde van de in 'Het is niet te geloven' beschreven gebeurtenissen was hij algemeen directeur van de grootste fabriek van Philip Morris buiten de VS.

Andere boeken door Guust Verpaalen

Inhoudsopgave

Universele autobiografie
Dialoog

1. Opmaat van Daniel
2. Opmaat van Guust

Deel 1 - Het concept

3. Het drie-poot ontwikkelingsconcept
4. Het drie-lenzen ontwikkelingsconcept
5. Onderscheiden of afscheiden?
6. Naar een integrale aanpak

Deel 2 - De praktijk

7. Waarderen
8. Luisteren
9. Ja-zeggen
10. Vertrouwen
11. Niet doen
12. Kiezen
13. Accepteren

Deel 3 - De ingrediënten

14. Tijdspad ontwikkelingstraject Philip Morris Holland
15. Leertrajecten en ontwikkelingsprogramma's LOP, LIB & TOP
16. Transitieprocessen en pijn
17. Kernkwaliteiten
18. Commitment
19. Cultuuranalyses

Van reactiviteit naar creativiteit
Bronnen

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Het is niet te geloven