Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

De Whuffie Factor

Gebruik de kracht van onlinecommunity's om je bedrijf te bouwen

Paperback Nederlands 2009 9789022959374
Niet leverbaar.

Samenvatting

Bijna iedereen weet van het bestaan van blogs en sociale netwerken zoals Facebook en Twitter en heeft weleens gehoord van iemand die ze heeft gebruikt om er een enorm klantenbestand mee op te bouwen. Iedereen zou dit zelf ook willen doen, aan het roer staan en interactief zijn. Maar wat houdt dat precies in? En meer to the point: hoe doet u dat?

Iemand die daadwerkelijk een bedrijf heeft opgestart met de kracht van onlinecommunities, en die nu grote en kleine bedrijven adviseert, is Tara Hunt. Zij is dan ook de ideale persoon om dit boek te schrijven. Ook al doorkruist 'De Whuffie Factor' het web 2.0-landschap en laat het u zien hoe u zelf mee kunt doen, dit is niet het zoveelste boek over onlinemarketing.
Vaak ziet men het enorme zakelijke potentieel van de onlinewereld en is hun eerste impuls: laten we er een zak geld tegenaan gooien. Maar geld is niet het kapitaal dat gebruikt wordt in onlinecommunities, het is whuffie - sociaal kapitaal - en hoe u dat kapitaal vergroot is de kern van dit boek.
In de web 2.0-wereld vloeit uw marktkapitaal voort uit het hebben van een hoog sociaal kapitaal. Zonder whuffie verliest u uw connecties en zal elke aanbeveling die u doet worden gezien als spam, vergezeld van negatieve reacties en een verlies van sociaal kapitaal.

'De Whuffie Factor' is een baanbrekend boek dat u de strategieën en specifieke tactieken levert voor succes in de lucratieve, maar vreemde en ongrijpbare wereld van onlinecommunities. Tara Hunt heeft ontdekt dat onlinesucces ontstaat uit het bouwen van communities en er deel van uitmaken - niet door een product uit te geven of een dienst te verlenen. Als u het geheime recept achter het succesvol toepassen van Facebook, Twitter of YouTube te weten wilt komen, zult u ze moeten gebruiken totdat u van ze houdt.

Specificaties

ISBN13:9789022959374
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:300
Uitgever:AW Bruna
Druk:1
Verschijningsdatum:19-10-2009

Expertrecensies (1)

De Whuffie Factor
Perry Oostrum | 7 april 2010
Bijna iedereen weet van het bestaan van blogs, Twitter en andere sociale netwerken en heeft weleens gehoord van iemand die ze heeft gebruikt om er een enorm klantenbestand mee op te bouwen. Iedereen zou dat zelf ook wel willen doen: aan het roer staan en interactief zijn. Maar wat houdt dat precies in? En hoe doe je dat? Red je het met het investeren van geld in online communities, een aanpak die je uit de 'oude wereld' kan verwachten? 
Lees verder

Lezersrecensies

4.1 van de 5
12 stemmen
4
5
3
0
0

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Over Tara Hunt

Tara Hunt heeft de afgelopen vijftien jaar besteed aan zowel het deelnemen aan als het bouwen van online communities. Tara Hunt begrijpt hoe het participatieve web al onze relaties verandert. Ze gelooft niet in advertenties of het creëren van sterke merken, alleen in de kracht van het opbouwen van relaties. Tara Hunt blogt op HorsePigCow, is aanwezig op Twitter onder de naam MissRogue, plaatst een groot aantal zelfportretten op Flickr, kan gelokaliseerd worden op Dopplr, probeert van haar Facebook-verslaving af te komen, heeft haar cv op Emurse en LinkedIn staan en is eigenlijk zo open als iemand online maar kan zijn.

Andere boeken door Tara Hunt

Inhoudsopgave

Voorwoord

1. Hoe je sociaal kapitalist wordt
2. De impact van gemeenschapsmarketing
3. Draai de megafoon om en blijf in gesprek met jouw klanten
4. Luister naar feedback en verwerk deze ook
5. Word onderdeel van de gemeenschap die je bedient
6. Whuffie op je rekening storten en ervan opnemen
7. Zorg dat je bijzonder bent: elf manieren om je klanten fantastische ervaringen te bezorgen
8. Laat de chaos maar komen
9. Vind je hogere doel
10. Whuffie IRL*

* In Real Life = in werkelijkheid

Dankbetuiging

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        De Whuffie Factor