Lees verder
Tara Hunt heeft de afgelopen vijftien jaar besteed aan zowel het deelnemen aan als het bouwen van online communities.
Meer over Tara HuntDe Whuffie Factor
Gebruik de kracht van onlinecommunity's om je bedrijf te bouwen
Paperback Nederlands 2009 1e druk 9789022959374Samenvatting
Bijna iedereen weet van het bestaan van blogs en sociale netwerken zoals Facebook en Twitter en heeft weleens gehoord van iemand die ze heeft gebruikt om er een enorm klantenbestand mee op te bouwen. Iedereen zou dit zelf ook willen doen, aan het roer staan en interactief zijn. Maar wat houdt dat precies in? En meer to the point: hoe doet u dat?
Iemand die daadwerkelijk een bedrijf heeft opgestart met de kracht van onlinecommunities, en die nu grote en kleine bedrijven adviseert, is Tara Hunt. Zij is dan ook de ideale persoon om dit boek te schrijven. Ook al doorkruist 'De Whuffie Factor' het web 2.0-landschap en laat het u zien hoe u zelf mee kunt doen, dit is niet het zoveelste boek over onlinemarketing.
Vaak ziet men het enorme zakelijke potentieel van de onlinewereld en is hun eerste impuls: laten we er een zak geld tegenaan gooien. Maar geld is niet het kapitaal dat gebruikt wordt in onlinecommunities, het is whuffie - sociaal kapitaal - en hoe u dat kapitaal vergroot is de kern van dit boek.
In de web 2.0-wereld vloeit uw marktkapitaal voort uit het hebben van een hoog sociaal kapitaal. Zonder whuffie verliest u uw connecties en zal elke aanbeveling die u doet worden gezien als spam, vergezeld van negatieve reacties en een verlies van sociaal kapitaal.
'De Whuffie Factor' is een baanbrekend boek dat u de strategieën en specifieke tactieken levert voor succes in de lucratieve, maar vreemde en ongrijpbare wereld van onlinecommunities. Tara Hunt heeft ontdekt dat onlinesucces ontstaat uit het bouwen van communities en er deel van uitmaken - niet door een product uit te geven of een dienst te verlenen. Als u het geheime recept achter het succesvol toepassen van Facebook, Twitter of YouTube te weten wilt komen, zult u ze moeten gebruiken totdat u van ze houdt.
Specificaties
Expertrecensies (1)
Lees verder
Lezersrecensies
Over Tara Hunt
Inhoudsopgave
1. Hoe je sociaal kapitalist wordt
2. De impact van gemeenschapsmarketing
3. Draai de megafoon om en blijf in gesprek met jouw klanten
4. Luister naar feedback en verwerk deze ook
5. Word onderdeel van de gemeenschap die je bedient
6. Whuffie op je rekening storten en ervan opnemen
7. Zorg dat je bijzonder bent: elf manieren om je klanten fantastische ervaringen te bezorgen
8. Laat de chaos maar komen
9. Vind je hogere doel
10. Whuffie IRL*
* In Real Life = in werkelijkheid
Dankbetuiging
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan