Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
, ,

Mag het ietsje minder roze? (Vrouwenmarketing)

De geheimen van vrouwenmarketing

Paperback Nederlands 2011 9789022997185
Niet leverbaar.

Samenvatting

'Mogen we u voorstellen aan de grootste economische macht van dit moment? Verantwoordelijk voor 80% van alle aankopen. En altijd online. De hoogste tijd om het gesprek met haar aan te gaan'

Vrouwen zijn de machtigste consumenten die er zijn. Ze geven veel geld uit, voor zichzelf, voor hun huishouden, maar ook als werknemers van bedrijven. Veel merken weten niet dat vrouwen hun belangrijkste klantengroep zijn, ook als het gaat om klassieke mannenproducten als auto's, computers, smartphones en financiële producten.

Vrouwen voelen zich niet aangesproken door de merendeels traditionele, op mannen gerichte benadering van veelal mannelijke marketeers. Dit boek laat zien hoe belangrijk het is om een specifieke benadering voor vrouwen te kiezen. En dan gaat het vooral níet om een roze variant van het product of een design met bloemetjes.

Specificaties

ISBN13:9789022997185
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:328
Uitgever:AW Bruna
Druk:1
Verschijningsdatum:11-10-2011
Hoofdrubriek:Marketing

Expertrecensies (1)

De geheimen van vrouwenmarketing
Erik de Vries | 4 november 2011
‘Eigenlijk is marketing voor vrouwen helemaal niet zo moeilijk. Het is net gewone marketing. Maar dan met échte aandacht’. Dit citaat is te lezen op pagina 86 van het boek Mag het ietsje minder roze?, geschreven door Marianne van Leeuwen, Suzanne van der Erf en Yvonne de Meij-van Streefkerk. Het is de kernzin van een bont uitgegeven en met veel praktijkvoorbeelden gelardeerd pleidooi voor vrouwenmarketing.
Lees verder

Lezersrecensies

5.0 van de 5
1 stem
1
0
0
0
0

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Over Marianne van Leeuwen

Marianne van Leeuwen (1968) startte in 1998 met miepkniep.nl, de eerste productvergelijkingssite in Nederland. Daarna begon ze een online kledingwinkel, welikefashion.nl. Sinds 2007 is ze directeur/eigenaar van het Amsterdamse marketingbureau Sisteract, dat bedrijven helpt vrouwelijke doelgroepen succesvol te bereiken.

Andere boeken door Marianne van Leeuwen

Over Suzanne van der Erf

Suzanne van der Erf (1974) heeft tien jaar ervaring als kwalitatief en kwantitatief marktonderzoeker. In 2005 richtte ze Research Rebels op en werkte vanuit London. In 2010 behaalde ze een masters journalistiek & nieuwe media aan de universiteit van Hong Kong, waar ze inmiddels woont en werkt als freelance journalist / tekstschrijver.

Andere boeken door Suzanne van der Erf

Inhoudsopgave

Inleiding

Vrouwenmarketing 1.0
-De macht van vrouwen
-X en Y
-Vrouwenmarketing: hoezo?
-10 Gouden Regels

Cases
-De computercase
-De beautycase
-De automotivecase
-De sportcase
-De hospitalitycase
-De drankencase
-De kluscase
-De elektronicacase

Vrouwenmarketing 2.0
-Digitale media
-Social media
-Inspireren
-Detail & attentie
-Makkelijk maken

Dingen die vrouwen doen online
-Netwerken
-Shoppen
-Gamen
-Video
-Charity
-Mobiel

Conclusie

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Mag het ietsje minder roze? (Vrouwenmarketing)