Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
-
Inloggen
-- Inloggen
  • accountoverzicht
  • bestellingen
  • facturen betalen
  • downloadcentrum
  • summaries
  • gegevens
  • nieuwsbrief
  • partnerprogramma
  • financieel
  • inloggen
  • uitloggen

Uw winkelwagen

Naar winkelwagen Verder winkelen
Boeken
  • Managementboeken
  • Summaries
  • Alle boeken
Seminars + Trainingen
  • Live events
  • Online training
  • Alle programma's
Periodieken
  • Uw periodieken
  • Ons assortiment
Boekseries
  • Uw serieabonnementen
  • Ons assortiment
Online magazine
  • Actueel
  • Interviews
  • Opinie
  • Recensies
  • Alle artikelen
010-4731397
Klantenservice
Mijn account
Mijn bestellingen
010-4731397
Wij wijzen u graag op het volgende
Door drukte zijn de levertijden van PostNL aangepast en kan uw pakket vertraging oplopen. Door de Brexit kan de levering van Engelse boeken vertraging oplopen.
Boeken Verandermanagement Re-inventing business
VOORDEEL - 31% korting
Re-inventing business
Re-inventing business
Henk Volberda hoogleraar Strategisch Management, Erasmus Universiteit Meer over de auteurs
Henk Volberda: Businessmodellen van Gutenberg tot Google Paul Groothengel 1 october 2013 Kunnen we de crisis overleven door te verbeteren waar we goed in zijn? Of moeten we juist radicaal het roer omgooien? In het boek Re-inventing business laten Volberda, Van den Bosch en Heij zien waarom en hoe bedrijven hun businessmodel innoveren. Lees het volledige artikel
Henk Volberda, Frans van den Bosch, Kevin Heij

Re-inventing business

Hoe bedrijven hun businessmodel innoveren

Paperback Nederlands 2013 9789023251460
Verkooppositie 1558230 dagen in de top 100
Paperback | NL € 27,95 E-book | Nederlands € 18,00
Nog slechts 2 exemplaren! Op=Op!
Op voorraad | Op werkdagen voor 21:00 uur besteld, volgende dag in huis
39,95
27,95
In winkelwagen
Samenvatting Specificaties Recensies Interviews en artikelen Over de auteur Inhoudsopgave
VOORDEEL - 31% korting

Samenvatting

Moet ik mijn businessmodel innoveren? Wie zich dat afvraagt, zal weinig hebben aan dit boek. Re-inventing business gaat er namelijk vanuit dat businessmodel-innovatie vanzelfsprekend is en een voorwaarde voor zakelijk succes. Echter, één op de drie bedrijven verwaarloost zijn businessmodel.

Dit boek concentreert zich op het hoe en wanneer van businessmodel-innovatie. Het biedt managers recepten om de concurrentie te slim af te zijn en helpt ze te kiezen tussen verbetering van het bestaande businessmodel of radicale vernieuwing ervan. Eigen onderzoek en casuïstiek uit binnen- en buitenland schragen de conclusies. Een panel van Nederlandse topmanagers formuleert de do's-and-don'ts van businessmodel-innovatie.

'Businessmodellen verouderen steeds sneller. U moet dit boek echt lezen om uw businessmodel succesvol te veranderen.'
Guido Dierick, CEO NXP Nederland

'Re-inventing business laat op een unieke manier zien wat er achter de schermen gebeurt bij het veranderen van je businessmodel.'
Goof Hamers, president-directeur IHC Merwede

'Re-inventing business inspireert en zet managers aan tot actie en reflectie.'
Hans Smits, CEO Havenbedrijf Rotterdam

'Het aanpassen aan een veranderende wereld ('survival of the fittest') vereist het steeds opnieuw uitvinden van het eigen businessmodel en is een majeure leiderschapsuitdaging. Dit boek kan u daarbij helpen.'
Feike Sijbesma, CEO DSM

'Een absolute aanrader voor managers die hun organisaties willen laten groeien en ontwikkelen.'
Jeffrey Tierie, CEO Claymount Technologies Group

'Het boek geeft goed weer hoe managers de twee varianten van businessmodelinnovatie, verfijnen en vernieuwen, kunnen verwezenlijken.'
Carlo van de Weijer, vice-president Traffic Solutions TomTom

Specificaties

ISBN13:9789023251460
Trefwoorden:innovatie, vernieuwing, businessmodel
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:246
Uitgever:Koninklijke van Gorcum
Druk:1
Verschijningsdatum:22-6-2013
Hoofdrubriek:Verandermanagement
Serie:Stichting Management Studies

Expertrecensies (2)

Fixeren, repliceren of innoveren?
Paul Groothengel | 18 september 2013
Je zou er een aardig kwartetspel van kunnen maken. Mag ik van jou van de serie ‘business model fixeerders’ het geïmplodeerde Kodak? En heb jij voor mij dan IKEA, uit de serie ‘business model verfijners’? Doe mij dan van de ‘business model innoveerders’ DSM.Lees verder
Robert Paul Schwippert | 21 augustus 2013
Het is algemeen bekend dat in onze snelveranderende wereld innoveren een voorwaarde is voor succes. Maar toch verwaarloost een op de drie bedrijven zijn businessmodel. In 'Re-Inventing Business' geven Volberda c.s. op systematische wijze een inzicht in businessmodellen van bedrijven en instellingen.Lees verder

Lezersrecensies

Wees de eerste die een lezersrecensie schrijft!
Schrijf een recensie

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Interviews en artikelen (1)

interview
Henk Volberda: Businessmodellen van Gutenberg tot Google
Paul Groothengel 1 oktober 2013 Kunnen we de crisis overleven door te verbeteren waar we goed in zijn? Of moeten we juist radicaal het roer omgooien? In het boek Re-inventing business laten Henk Volberda, Frans van den Bosch en Kevin Heij zien waarom en hoe bedrijven hun businessmodel innoveren. Een gesprek met Henk Volberda.
Artikel lezen
Alle interviews en artikelen (1)

Over Henk Volberda

Henk W. Volberda is hoogleraar Strategisch Management en Innovatie aan de Amsterdam Business School van de Universiteit van Amsterdam. Daarnaast is hij wetenschappelijk directeur van het Amsterdam Centre for Business Innovation. Volberda bekleedt verschillende bestuurs- en adviesfuncties. Zo is hij lid van de Raad van Commissarissen van NXP Semiconductors Netherlands en lid van de wetenschappelijke adviesraad van de Nederlandse Defensie Academie. Ook is hij expertlid van het World Economic Forum en Fellow van de European Academy of Management. Voor het vijfde opeenvolgende jaar maakt Volberda deel uit van de Clarivate Analytics lijst van Highly Cited Researcher in Business & Economics. Tevens ontving hij voor zijn onderzoek naar organisatieflexibiliteit en strategische vernieuwing tal van prijzen, onder andere de ERIM Impact Award, de Erasmus Research Award, de SAP Strategy Award en de prestigieuze Igor Ansoff Strategic Management Award.

Andere boeken door Henk Volberda

Bekijk alle boeken

Over Frans van den Bosch

Prof. dr. ing. Frans A.J. Van Den Bosch is als (emeritus) hoogleraar Management Wisselwerking tussen Organisaties en Omgeving verbonden aan de Rotterdam School of Management, Erasmus Universiteit. Hij is onder meer themacoördinator van INSCOPE – Research for Innovation. Zijn huidige activiteiten omvatten met name de begeleiding van promovendi, afstudeeronderzoek en het verrichten van wetenschappelijk onderzoek, onder meer naar management- en sociale innovatie.

Andere boeken door Frans van den Bosch

Bekijk alle boeken

Over Kevin Heij

Drs. ing. Cornelis V. (Kevin) Heij is projectmanager bij INSCOPE – Research for Innovation en is als PhD-kandidaat verbonden aan de Rotterdam School of Management, Erasmus Universiteit. Na zijn studie Technische Bedrijfskunde aan de TH Rijswijk en Business Administration aan de Erasmus Universiteit onderzoekt hij hoe zowel technologische en niet-technologische innovaties het concurrentievermogen van organisaties versterken.

Andere boeken door Kevin Heij

Bekijk alle boeken

Inhoudsopgave

Voorwoord Feike Sijbesma, CEO Koninklijke DSM
Ten geleide
Executive summary

1. Inleiding
De noodzaak van businessmodel-innovatie
Een concurrentiewedloop met alleen maar verliezers?
Het onderzoek in vogelvlucht
De onderzoeksaanpak

2. Ken uw businessmodel
Inleiding
Elementen van een businessmodel
Businessmodel-innovatie
Businessmodel-vernieuwing, of toch -replicatie?
Vier hefbomen van businessmodel-vernieuwing en -replicatie
Wrap-up

3. Hoe bedrijven hun businessmodel aanpassen: fixatie, replicatie of vernieuwing
Inleiding
Businessmodel-innovatie
Businessmodel-innovatie naar sector
De effecten van businessmodel-innovatie op bedrijfsprestaties
De effecten nader beschouwd
Dynamiek en concurrentiedruk in het Nederlandse bedrijfsleven
Wrap-up

4. Hefbomen voor businessmodel-innovatie
Inleiding
Hefbomen van vernieuwing en replicatie
Complementaire effecten van hefbomen op businessmodel-vernieuwing: 1+1=3
Wrap-up

5. Versnellers en vertragers van businessmodel-innovatie
Inleiding
Transformationeel leiderschap: een katalysator van vernieuwing en replicatie
Identiteit van een organisatie: een versneller van replicatie
Innovatieve cultuur: een versneller van vernieuwing
Aantal jaren dat CEO werkzaam is bij organisatie: niet te kort en niet te lang
Kennisabsorptievermogen: een katalysator van vernieuwing en replicatie
Luisteren naar de klant: versneller van replicatie, vertrager van vernieuwing
Interne samenwerking: een versneller van replicatie
Groei van de organisatie: bevordert replicatie, belemmert vernieuwing
Corporate governance: korte versus lange termijn
Wet- en regelgeving: versneller en vertrager van businessmodel-innovatie
Wrap-up

6. Businessmodel-transformatietrajecten: strategie- of klantgedreven?
De businessmodel-innovatiematrix
Casestudy DSM: exploreren & domineren
Casestudy Havenbedrijf Rotterdam: exploreren & verbinden
Casestudy NXP: exploiteren & verbinden
Casestudy IHC Merwede: exploreren & verbinden
Hoe de hefbomen businessmodel-transformatie beïnvloeden
Wrap-up

7. Het managen van businessmodel-transformatie
Inleiding
Rollen van het top- en middenmanagement bij replicatie en vernieuwing
De taken van het top- en middenmanagement bij de hefbomen en versnellers van businessmodel-transformatie
Businessmodel-valkuilen: hoe die te vermijden en wanneer te veranderen
Cycli van replicatie en vernieuwing op sectorniveau
Het duale businessmodel: replicatie en vernieuwing op bedrijfsniveau
Wrap-up

8. Businessmodel-innovatie in perspectief: do's-and-don'ts voor managers
De twee basistypen van businessmodel-innovatie
De hefbomen voor businessmodel-innovatie
Businessmodel-transformatie
Het management aan zet
Wat zijn de do's-and-don'ts bij businessmodel-innovatie?

Bijlagen
Begrippenlijst
Definities van businessmodellen
Verantwoording onderzoek
Verantwoording van de survey
Deelnemende bedrijven en geïnterviewde personen

Literatuur
Dankwoord
Stichting Management Studies

Mensen die dit boek kochten, kochten ook...

  • Living Strategy
    Lynda Gratton
    Living Strategy
    € 57,39
  • Mensenorganisaties: 24 evoluties onder de loep
    Janneke Schenning
    Mensenorganisaties: 24 evoluties onder de loep
    € 39,95
  • Leiderschap is een keuze
    Dominique Haijtema
    Leiderschap is een keuze
    € 15,00
  • The Truth about Talent
    Jacqueline Davies
    The Truth about Talent
    € 37,39
  • Systemisch Performance Management
    Dries van Nieuwenhuyse
    Systemisch Performance Management
    € 45,00
  • Spanning in en rond organisaties
    Jaap van Muijen
    Spanning in en rond organisaties
    € 57,95

Alle 100 bestsellers

Rubrieken

  • Advisering
  • Algemeen management
  • Coaching en trainen
  • Communicatie en media
  • Financieel management
  • Inkoop en logistiek
  • Internet en social media
  • IT-management / ICT
  • Juridisch
  • Leiderschap
  • Marketing
  • Non-profit
  • Ondernemen
  • Organisatiekunde
  • Personal finance
  • Personeelsmanagement
  • Persoonlijke effectiviteit
  • Projectmanagement
  • Psychologie
  • Reclame en verkoop
  • Strategisch management
  • Verandermanagement
  • Werk en loopbaan
Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Klantenservice

Contact Voorwaarden Bestellen en retourneren Lezen en luisteren Voor auteurs Partnerprogramma

Zakelijk

Zakelijke diensten Partnerprogramma Cadeaubonnen

Altijd op de hoogte

Schrijf u in voor onze nieuwsbrief en blijf up-to-date met relevante interviews en recensies, inspirerende events en de beste acties.
Meer dan alleen managementboeken
Thuiswinkel waarborg Algemene voorwaarden Privacy Cookies Service & Contact
© 2021 Mainpress BV

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Re-inventing business

        Re-inventing business
        Henk Volberda , Frans van den Bosch , Kevin Heij
        /