

Hans van der Loo richt zich op zelfmotivatie en psychologische veiligheid in teams. Hij is onderzoeker, facilitator en auteur van meerdere bestsellers, zoals 'Kus de visie wakker, 'Psychologische veiligheid','Teaming: de nieuwe realiteit van samenwerken' en 'Gitig gedoe op de werkplek'. deze laatste is Managementboek van het jaar 2024.
Meer over de auteursSupervisie
Vlammen en verbinden vanuit visionair leiderschap
Gebonden Nederlands 2023 1e druk 9789024403523Samenvatting
Wanneer het woord 'visie' valt, beginnen sommigen vies te kijken. Premier Rutte is een van hen: een visie is wat hem betreft een olifant die het zicht belemmert. Gelukkig weten ook veel mensen dat een sterke visie dé manier is om jezelf en anderen in beweging te brengen en aan de weg te timmeren. Vaak wordt in dit verband geheimzinnige termen gebruikt als 'massive transformative purpose', 'moonshots' of 'DNA'. De kern blijft evenwel gelijk: een visie is een unieke en zelfgekozen manier van kijken die je de energie geeft om de wereld van morgen nu al tot leven te brengen.
In 'SuperVisie' zetten de auteurs helder en inspirerend uiteen waarom een visie juist in deze tijden zo belangrijk is, hoe een visie werkt en welke concrete stappen je kunt zetten om jouw visie te realiseren. Je krijgt niet alleen een kijkje in de keuken van visionaire hightechreuzen als Apple, Amazon, Google en Facebook en van snelgroeiende start-ups als Airbnb, Uber en Tesla, je leest ook over de visionaire successen van bestaande giganten als Ikea, Starbucks en Lego en krijgt inspirerende voorbeelden uit de publieke sector (Estland, Singapore).
Ook Nederlandse bedrijven als Buurtzorg, Coolblue en Tony's Chocolonely ontbreken niet in het rijtje van visionaire voorbeelden. Aan de hand van deze voorbeelden laten de auteurs je stap voor stap zien hoe je een doorleefde visie succesvol ontwikkelt en vooral inzet.
Specificaties
Lezersrecensies
Over Patrick Davidson
Anderen die dit boek kochten, kochten ook
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan