Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
-
Inloggen
-- Inloggen
  • accountoverzicht
  • bestellingen
  • facturen betalen
  • downloadcentrum
  • summaries
  • gegevens
  • nieuwsbrief
  • partnerprogramma
  • financieel
  • inloggen
  • uitloggen

Uw winkelwagen

Naar winkelwagen Verder winkelen
Boeken
  • Managementboeken
  • Summaries
  • Alle boeken
Seminars + Trainingen
  • Live events
  • Online training
  • Alle programma's
Periodieken
  • Uw periodieken
  • Ons assortiment
Boekseries
  • Uw serieabonnementen
  • Ons assortiment
Online magazine
  • Actueel
  • Interviews
  • Opinie
  • Recensies
  • Alle artikelen
010-4731397
Klantenservice
Mijn account
Mijn bestellingen
010-4731397
Wij wijzen u graag op het volgende
Door drukte zijn de levertijden van PostNL aangepast en kan uw pakket vertraging oplopen. Door de Brexit kan de levering van Engelse boeken vertraging oplopen.
Boeken Coaching en trainen De 11 coachcompetenties in woord en beeld
De 11 coachcompetenties in woord en beeld
De 11 coachcompetenties in woord en beeld
Annemarie van der Meer Annemarie van der Meer, Master Certified Coach en psycholoog, werkt internationaal als coach, trainer en facilitator. Meer over de auteurs
Geboekstaafd - De top 3 van Marianne van der Pool Nienke van Oeveren 24 january 2017 Marianne van der Pool is Master Certified Coach bij de International Coach Federation. Ze is werkzaam als executive coach en opleider professioneel coachen, onder andere bij de CoachingSchool Amsterdam. Ze vertelt over haar favoriete boeken. Lees het volledige artikel
Annemarie van der Meer, Marianne van der Pool

De 11 coachcompetenties in woord en beeld

Gids voor de professionele coach

Paperback Nederlands 2016 9789024403578
5 beoordelingen
EvergreenMeer dan 1000x verkocht
Verkooppositie 58434 dagen in de top 100
Op werkdagen voor 23:00 uur besteld, volgende dag in huis
30,95
In winkelwagen
Samenvatting Specificaties Recensies Interviews en artikelen Over de auteur Inhoudsopgave

Samenvatting

Goed coachen is net als zwemmen. Je kunt het alleen leren door het vaak te doen en het gedemonstreerd te krijgen.

Dit is hét boek voor coaches die hun vak professioneel ter hand willen nemen. Centraal staan de kerncompetenties voor coaches, de gouden standaard uitgewerkt door de International Coach Federation (ICF). Deze competenties worden per hoofdstuk als leerroute aangeboden, waarin state-of-the-art coachtheorie wordt verwerkt en kunde en zelfinzicht worden vergroot. Filmbeelden op de begeleidende website demonstreren de competenties.

Specificaties

ISBN13:9789024403578
Trefwoorden:kerncompetenties, coachen, competenties
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:196
Uitgever:Boom Uitgevers Amsterdam
Druk:1
Verschijningsdatum:26-10-2016
Hoofdrubriek:Coaching en trainen

Expertrecensies (3)

De 11 coachcompetenties in woord en beeld
Han van der Pool | 23 juni 2017
Coaching in het bedrijfsleven heeft de afgelopen decennia een grote vlucht genomen. Voor de ontwikkeling van talent in organisaties is coaching een belangrijk hulpmiddel. Managers en CEO’s erkennen de toegevoegde waarde en hebben vaak een eigen coach.Lees verder
De 11 coachcompetenties in woord en beeld
Arvid Buit | 19 januari 2017
‘Een gids voor professionele coaches', zo belooft de omslag van het boek De 11 coachcompetenties in woord en beeld. Auteurs van der Meer en van der Pool hebben op basis van Internationale coach competenties een handboek vervaardigd waarin structuur, ethiek, theorie en praktijk met elkaar verweven zijn.Lees verder
De 11 coachcompetenties in woord en beeld
Fred Rutgers | 17 november 2016
Vergis je niet, De 11 coachcompetenties in woord en beeld van Annemarie van der Meer en Marianne van der Pool is geen boek voor voetbalcoaches en coaches die mensen wel eens een paar tips geven om bijvoorbeeld slimmer marketing te bedrijven. De 11 coachcompetenties in woord en beeld is een boek voor echte professionals!Lees verder
Alle expertrecensies (3)

Lezersrecensies

4.8 van de 5
5 stemmen
4
1
0
0
0
Schrijf een recensie

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Interviews en artikelen (2)

geboekstaafd
Geboekstaafd - De top 3 van Marianne van der Pool
Nienke van Oeveren 24 januari 2017 Marianne van der Pool is Master Certified Coach bij de International Coach Federation en psycholoog-psychotherapeut. Ze is werkzaam als executive coach en opleider professioneel coachen, onder andere bij de CoachingSchool Amsterdam. Ze vertelt over haar favoriete boeken.
Artikel lezen
preview
De 11 coachcompetenties in woord en beeld
Marianne van der Pool 15 november 2016 De 11 coachcompetenties in woord en beeld is hét boek voor coaches die hun vak professioneel ter hand willen nemen. In hun preview geven de auteurs, Annemarie van der Meer & Marianne van der Pool 5 redenen waarom je hun boek zou moeten lezen.
Artikel lezen
Alle interviews en artikelen (2)

Over Annemarie van der Meer

Annemarie van der Meer, Master Certified Coach en psycholoog, werkt internationaal als coach, trainer en facilitator. Ze is eigenaar van MEER Coaching, geeft coachtrainingen in diverse landen voor coaches en incompany voor managers. Ze is mentor coach en ICF assessor. Ze is vanaf de negentiger jaren actief in het coachingsvak. Ze verzorgt voor de RINO Amsterdam de opleiding 'Coachen als Professie', die deel uitmaakt van het RINO Senior Certified Coach programma – een ICF Accredited Coach Training Program (ACTP). Daarnaast is ze een van de oprichters van de CoachingSchool Amsterdam, waar onder andere programma's aangeboden worden voor ervaren coaches die hun mastercertificering willen behalen en coachtraining voor leiders in bedrijven geven.

Andere boeken door Annemarie van der Meer

Bekijk alle boeken

Over Marianne van der Pool

Marianne van der Pool, Master Certified Coach, Registerpsycholoog arbeid en organisatie NIP en psychotherapeut, is partner in Van der Pool Consultancy. Ze geeft veel opleiding in coaching, is mentorcoach, supervisor en ICF assessor. Zij heeft verschillende boeken over coaching geschreven. Van der Pool is vanaf de negentiger jaren actief in het coachingsvak. Zij verzorgt voor de RINO Amsterdam de opleiding Coachen als Professie, die deel uitmaakt van het RINO Senior Certified Coach programma – een ICF Accredited Coach Training Program (ACTP). Daarnaast is zij een van de oprichters van CoachingSchool Amsterdam, waar zij onder andere programma's aanbiedt voor ervaren coaches die hun mastercertificering willen behalen en coachtraining voor leiders in bedrijven geven.

Andere boeken door Marianne van der Pool

Bekijk alle boeken

Inhoudsopgave

Inleiding

1. Aan ethische richtlijnen en professionele normen voldoen
1.1 De grondhouding van de coach
1.1.1 Partnering
1.1.2 Empowerment
1.2 Helderheid over je rol als coach en het verschil met andere vormen van hulpverlening of ondersteuning
1.3 Omgaan met informatie
1.3.1 Informatie krijgen van derden
1.3.2 Informatie verstrekken
1.3.3 Informatie krijgen van de cliënt
1.4 Omgaan met de organisatiecontext van de cliënt
1.4.1 De driehoeksrelatie coach – cliënt – opdrachtgever
1.4.2 Verschillende coachingscliënten binnen dezelfde organisatie
1.5 Conclusies

2. De coachingsovereenkomst vormgeven
2.1 Waar gaat het om?
2.1.1 Afspraken over het coachingstraject
2.1.2 De doelstellingen van het hele coachingstraject
2.1.3 De doelstelling(en) per coachingsgesprek
2.2 Waaraan herken je deze competentie?
2.2.1 Wat wil de cliënt bereiken?
2.2.2 Maatstaven benoemen
2.2.3 Wat is belangrijk en zinvol voor de cliënt?
2.2.4 Wat moeten we bespreken?
2.2.5 Op weg naar het gewenste resultaat, tenzij …
2.3 Van ‘goed’ naar meesterschap

3. Vertrouwen en nabijheid creëren
3.1 Waar gaat het om?
3.1.1 Bevindingen uit psychotherapie-effectonderzoek
3.1.2 Effectonderzoek bij coaching
3.1.3 De vertrouwensrelatie
3.1.4 Conclusies
3.2 Waaraan herken je deze competentie?
3.2.1 Erkenning en respect
3.2.2 Steun
3.2.3 De cliënt aanmoedigen zich volledig te uiten
3.3 Van ‘goed’ naar meesterschap

4. ‘Coaching presence’
4.1 Waar gaat het om?
4.2 Waaraan herken je deze competentie?
4.2.1 Persoon en resultaat 7
4.2.2 Opmerkzaam, empathisch en responsief
4.2.3 Energie
4.2.4 Nieuwsgierig
4.2.5 Coach als partner: de cliënt kiest wat er gebeurt
4.2.6 Partneren: de cliënt bepaalt wat waar is voor hem
4.2.7 Partneren: de cliënt kiest uit de genoemde mogelijkheden
4.2.8 Partneren: de cliënt vertelt wat hij heeft geleerd
4.3 Van ‘goed’ naar meesterschap

5. Actief luisteren
5.1 Waar gaat het om?
5.1.1 Niveaus van luisteren
5.2 Waaraan herken je deze competentie?
5.2.1 Op maat
5.2.2 Exploreer taalgebruik
5.2.3 Exploreer emoties
5.2.4 Exploreer spraak en stemgebruik
5.2.5 Exploreer het gedrag van de cliënt
5.2.6 Exploreer hoe de cliënt zijn wereld waarneemt
5.2.7 Stilte 96
5.3 Van ‘goed’ naar meesterschap

6. Effectief vragen stellen
6.1 Waar gaat het om?
6.1.1 Verschillende stromingen als bronnen voor vragen
6.1.2 Hoe stel je vragen?
6.2 Waaraan herken je deze competentie?
6.2.1 Vragen stellen over de cliënt
6.2.2 Vragen stellen die het denken van de cliënt over zichzelf verruimen
6.2.3 Vragen stellen die het denken van de cliënt over zijn situatie verruimen
6.2.4 Vragen stellen die het denken van de cliënt over het gewenste resultaat verruimen
6.2.5 Heldere, open vragen in passend tempo
6.2.6 Aansluiten bij de cliënt
6.2.7 Vragen zijn niet leidend
6.3 Van ‘goed’ naar meesterschap

7. Directe communicatie
7.1 Waar gaat het om?
7.1.1 Volgen en uitdagen
7.1.2 Feedback
7.1.3 Wat is ‘direct’?
7.2 Waaraan herken je deze competentie?
7.2.1 Deelgenoot maken van waarnemingen en overwegingen
7.2.2 Niet aan eigen gelijk hechten
7.2.3 Gebruik de taal van de cliënt
7.2.4 Heldere en beknopte taal
7.2.5 De cliënt is het meest aan het woord
7.2.6 De cliënt krijgt de ruimte
7.3 Van ‘goed’ naar meesterschap

8. Bewustzijn creëren
8.1 Waar gaat het om?
8.1.1 Hebben mensen het vermogen om bewust besluiten te nemen?
8.2 Waaraan herken je deze competentie?
8.2.1 De cliënt leert over zijn situatie
8.2.2 De cliënt leert over zichzelf
8.2.3 Observaties en exploratie
8.2.4 Toepassen van het nieuw geleerde
8.2.5 Nieuw leren bevorderen
8.3 Van ‘goed’ naar meesterschap

9. Acties ontwerpen
9.1 Waar gaat het om?
9.1.1 De juiste acties
9.1.2 De rol van gewoontes
9.1.3 Acties brengen in beweging
9.2 Waaraan herken je deze competentie?
9.2.1 Vooruitgang exploreren
9.2.2 De cliënt ontwerpt zelf acties en denken
9.3 Van ‘goed’ naar meesterschap

10. Planning en het stellen van doelen
10.1 Waar gaat het om?
10.1.1 Vooruitzien op de tijd na het gesprek
10.1.2 Het juiste actieplan
10.1.3 Coachen is een dynamisch proces
10.2 Waaraan herken je deze competentie?
10.2.1 De weg vooruit
10.3 Van ‘goed’ naar meesterschap

11. Bevorderen dat de cliënt vooruitgang boekt en verantwoordelijkheid neemt
11.1 Waar gaat het om?
11.2 Waaraan herken je deze competentie?
11.2.1 Eigen verantwoordelijkheid
11.2.2 Partneren – ook bij het beëindigen van de sessie
11.2.3 Vooruitgang opmerken
11.3 Van ‘goed’ naar meesterschap

12. De coach als regisseur van het proces
12.1 Het proces van elk gesprek
12.2 Het coachingsproces van begin tot eind

Dankwoord
Gebruikte literatuur
Index

Mensen die dit boek kochten, kochten ook...

  • Progressiegericht werken
    Coert Visser
    Progressiegericht werken
    € 15,99
  • De vijf kritieke succesfactoren voor coaching
    Ger van Doorn
    De vijf kritieke succesfactoren voor coaching
    € 51,50
  • Intervisiewaaier - Voor intervisiegroepen en intervisiecoaches
    Marijke Lingsma
    Intervisiewaaier - Voor intervisiegroepen en intervisiecoaches
    € 16,50
  • Systeemdenken in de praktijk 2e druk
    Marijke Spanjersberg
    Systeemdenken in de praktijk 2e druk
    € 31,50
  • Help! Ik blijf in balans (Z2)
    Marijke Lingsma
    Help! Ik blijf in balans (Z2)
    € 15,45
  • Praktijkboek Teamcoaching, aan de slag
    Marijke Lingsma
    Praktijkboek Teamcoaching, aan de slag
    € 33,50

Alle 100 bestsellers

Rubrieken

  • Advisering
  • Algemeen management
  • Coaching en trainen
  • Communicatie en media
  • Financieel management
  • Inkoop en logistiek
  • Internet en social media
  • IT-management / ICT
  • Juridisch
  • Leiderschap
  • Marketing
  • Non-profit
  • Ondernemen
  • Organisatiekunde
  • Personal finance
  • Personeelsmanagement
  • Persoonlijke effectiviteit
  • Projectmanagement
  • Psychologie
  • Reclame en verkoop
  • Strategisch management
  • Verandermanagement
  • Werk en loopbaan
Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Klantenservice

Contact Voorwaarden Bestellen en retourneren Lezen en luisteren Voor auteurs Partnerprogramma

Zakelijk

Zakelijke diensten Partnerprogramma Cadeaubonnen

Altijd op de hoogte

Schrijf u in voor onze nieuwsbrief en blijf up-to-date met relevante interviews en recensies, inspirerende events en de beste acties.
Meer dan alleen managementboeken
Thuiswinkel waarborg Algemene voorwaarden Privacy Cookies Service & Contact
© 2021 Mainpress BV

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        De 11 coachcompetenties in woord en beeld

        De 11 coachcompetenties in woord en beeld
        Annemarie van der Meer , Marianne van der Pool
        /