

Markant spreker en docent Patrick Petersen RDM MA MSc is een ervaren ondernemer, spreker en docent (aan onder andere Nyenrode Business University, Beeckestijn Business School en EURib) die het nuchtere ‘lachen en leren’ combineert in zijn inspirerende optredens. Senior online strateeg, crossmediaal marketeer, contentmarketeer, internetondernemer, internationaal spreker, docent en auteur.
Meer over Patrick PetersenHandboek ContentStrategie 4 (#HCS4)
Succesvolle contentstrategie op basis van het B-model
Paperback Nederlands 2018 4e druk 9789024421152Samenvatting
Het 'Handboek ContentStrategie 4 (HCS4)' is een volledig vernieuwd, praktisch management- en studieboek. Het bewezen B(loem)-model als rode draad biedt een uitgebreid framework om tot een optimale contentstrategie te komen. Het HCS4 biedt de professional een theoretische en frisse basis vol praktische tips en tools om een effectieve contentstrategie te ontwikkelen en vooral ook uit te voeren.
De Augmented Reality en de méér dan 1000 bijlagen op de ondersteunende website www.handboekcontentstrategie.nl maken van het HCS4 een crossmediale beleving met als doel: scoren met een engaging en doelgerichte strategische contentmix op basis van de customer journey. De vierde druk van deze bestseller bevat nieuwe cases, actuele onderwerpen, nieuwe toekomstvisies, extra digitale bijlagen en markante modellen.
Het B-model helpt de lezer aan engaging content dat relevant is voor de fases in de customer journey! HCS4 draait om channels, content en conversie.
Lezersrecensies
Interviews en artikelen (1)
Over Patrick Petersen
Inhoudsopgave
Voorwoord
Introductie
1. Bewustzijn & Bekijken: Impact van contentmarketing
2. Het B-model framework voor de contentstrategie
3. Bepalen en Beslissen: Doelen en archetypering
4. Boeien en binden met contentvormen van waarde
5. Beleven, Betrekken & Beïnvloeden: Engaging storytelling en persuasion
6. Be SMART: KPI’s, ROI, metrics en meer analyses
7. Het ContentStrategiePlan (CSP) en de contentkalender
Register #HCS4
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan