Hoezo perfect?
Voor perfectionisten, uitstellers en people-pleasers
Paperback NL 2020 1e druk 9789024430451Samenvatting
Als je merkt dat je verstrikt raakt in zelfkritiek en zelfveroordeling, als je worstelt met deadlines, als je je eigen succes saboteert, dan helpt dit toegankelijke zelfhulpboek je verder.
Veel mensen zien perfectionisme (stiekem) als een goede eigenschap, maar het kan ook verlammend werken. Er is niets mis met hard werken, en ook niet met de lat hoog leggen, maar het streven naar perfectie kan je flink in de weg staan. Een hoge mate van perfectionisme creëert angst en stress. Het beschadigt je zelfvertrouwen en het kan ervoor zorgen dat je je eenzaam en waardeloos voelt. En als je alsmaar bezig bent ‘alles voor iedereen’ te zijn, wat wil je zelf dan eigenlijk? Wie ben je dan?
Is dit ook jouw ervaring? En ben je eraan toe om hier verandering in te brengen? Dan is dit boek voor jou. Hoe vind je de balans tussen gezonde en onmogelijk hoge eisen stellen aan jezelf? Aan de hand van dit werkboek kun je ontdekken waar jouw zucht naar perfectie vandaan komt en wordt de impact ervan op je leven en je relaties duidelijk. Met behulp van de oefeningen en voorbeelden in dit boek ontdek je wat jij echt belangrijk vindt en waaraan je echt aandacht wilt besteden.
Sharon Martin is psychotherapeut. Ze heeft een eigen praktijk waar ze vooral mensen die lijden aan perfectionisme en uitstelgedrag helpt om meer zelfvertrouwen te krijgen.
Specificaties
Lezersrecensies
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan